Fenomenal: Dacia Duster mai scumpă second hand decât nouă!

În Franţa, se aşteaptă cel puţin 7 luni pentru o maşină nouă Dacia Duster. Aşa că dealerii second hand au devenit speculanţi: un Duster second hand e mai scump ca unul nou!

Fenomenal: Dacia Duster mai scumpă second hand decât nouă! Fenomenal: Dacia Duster mai scumpă second hand decât nouă!

Cei de la Renault s-au bucurat că, încă de lalansare, Dacia Duster a dovedit un foarte bunsucces la vânzare, în ciuda micilor "piedici" legate depoluare, frânare sau calitatea materialelor.

Iată că există şi un revers al medaliei, cel puţin în Franţa.Deoarece comenzile pentru maşină sunt foarte multe, s-aajuns la liste de aşteptare de 7 luni - ba, mai mult,conform dealerilor francezi, clienţii care vor veni la sfârşitullui 2010 să îşi comande o maşină o vor primi doar la sfârşitul lui2011!

Prin urmare, cei din domeniul second hand s-au adaptat şiau transformat Dacia Duster în obiect de speculă.Ceea ce înseamnă că maşinile second hand, care au până la 10.000 kmla bord, au preţuri de vânzare la nivelul versiunilor noi dinshowroom, iar modelele "second hand 0 km" se vând mai scump decâtmodelele de catalog.

De exemplu, Dacia Duster 1.5 dCi 110 CP 4x2 Laureate are un preţde listă de 16.200 euro. Însă la dealerii second hand, o astfel deversiune, tot cu 0 km, se vinde cu peste 1.000 de euro maiscump. Mai mult, modelele cu motoare 1.5 dCi de 85 CP, aupreţuri mai mari decât maşinile noi cu până la 2.000-2.500 euro, înmedie!

În general, modelele cu un rulaj mediu de 4-5.000 km (ba chiarde circa 10.000 km), au preţuri foarte apropiate de versiunile noi,în general diferenţa de preţ variind între 200 şi 700 euro pestepreţul de listă al unui Duster nou.

Există rare situaţii în care unii clienţi vor să scape cât mairepede de maşină, aşa încât sunt şi anunţuri cu DaciaDuster având circa 10.000 km la bord care se vând cu până la 600euro mai puţin decât un model nou. Prin urmare, o scădereextrem de mică a valorii, dictată de necesitatea de a vinde cât maiurgent maşina.

În concluzie, Dacia Duster intră acum în rândul maşinilor care nu sunt delocafaceri profitabile ca maşini second hand - practic, înFranţa, dacă vrei un Duster, ori aştepţi aproape un an pentru omaşină nouă, ori plăteşti câteva mii de euro mai mult ca să îl aiimediat.

ŢI-AI LUA DUSTER SECONDHAND SAU NOU?