Fiat ia în considerare înfiinţarea unui brand low-cost pentru a rivaliza cu Dacia

Compania auto italiană Fiat ia în considerare înfiinţarea unui brand low-cost care să rivalizeze cu Dacia, a declarat pentru Automotive News Sergio Marchionne, preşedintele Fiat.

Fiat ia în considerare înfiinţarea unui brand low-cost pentru a rivaliza cu Dacia Fiat ia în considerare înfiinţarea unui brand low-cost pentru a rivaliza cu Dacia

Pe scena maşinilor noi ieftine ar putea apărea un nou nume care va încerca să muşte din vânzările producătorului autohton Dacia cu un model al cărui preţ ar începe, în Europa, de la 7.450 de euro.

Sergio Marchionne, preşedintele companiei auto italiene Fiat, a declarat pentru Automotive News că firma pe care o conduce ia în considerare înfiinţarea unui brand low-cost care ar urma să rivalizeze cu Dacia.

„Ne întrebăm dacă există loc pentru un brand low-cost precum Dacia în lumea Fiat”, a spus Marchionne.

Deşi producătorul auto italian ar avea spaţiu suficient în fabricile sale de pe teritoriul Italiei pentru producţia modelelor noului brand, Marchionne a spus că noul nume low-cost nu ar face profit dacă maşinile ar fi produse pe Bătrânul Continent. Astfel, Fiat analizează în prezent capacitatea sa de producţie în afara Europei pentru a vedea dacă un brand low-cost e viabil.

Nu este prima dată când Fiat se gândeşte să creeze o companie auto low-cost. Firma italiană a mai luat în considerare această posibilitate în ultimii cinci ani, însă proiectul nu a fost pus pe roate deoarece oficialii companiei nu erau siguri că planul va fi profitabil.

Unul dintre numele care ar putea fi folosite pentru brandul low-cost de sub umbrela Fiat e Innocenti, care a denumit o companie auto italiană cumpărată de Fiat în 1990 şi desfiinţată în 1996. Alte opţiuni includ combinaţii de litere sau cifre, precum ABC sau 123, care sugerează întoarcerea la lucrurile simple.

Innocenti Mille, derivat din Fiat Uno

În condiţiile unei pieţe auto lovite de criza economică, companiile încearcă să recupereze prin noi branduri low-cost. Nissan, de exemplu, se va folosi de numele Datsun pentru a vinde maşini ieftine în Rusia.