G Class a scris istorie: de la maşină blindată în trei uşi, la pick-up 6x6 şi Papa-mobil

Desigur, acum G-ul vine cu aceeaşi bază, însă cu noi coordonate ...

G Class a scris istorie: de la maşină blindată în trei uşi, la pick-up 6x6 şi Papa-mobil G Class a scris istorie: de la maşină blindată în trei uşi, la pick-up 6x6 şi Papa-mobil

Industria auto modernă a cunoscut câteva automobile emblematice, automobile peste care nici măcar timpul nu a îndrăznit să treacă. G de la Mercedes-Benz este fără îndoială unul dintre acestea şi este totodată unul care acum îşi retrăieşte tinereţea, în pofida faptului că designul său exterior este aproape neschimbat de aproape 40 de ani.

 

Blindat, în trei uşi, în cinci uşi, pick-up, pick-up 6x6, Landaulet şi desigur, „Papa-mobil“, Clasa G de la Mer­cedes-Benz sunt automobilele care au scris istoria secolului XX şi care o scriu în continuare şi în secolul al XXI-lea.

Sinonim cu performanţele extreme, fiind conceput inclusiv ca automobil de teren pentru armata germană, dar şi pentru luxul dus la extrem, mai ales în versiunea G650 Landaulet prezentată anul trecut, G-ul este maşina celor care doresc performanţă fără compromisuri.

Tocmai de aceea, inclusiv Vladimir Putin utilizează din când în când un astfel de automobil.

Desigur, acum G-ul vine cu aceeaşi bază, însă cu noi coordonate care să îl plaseze în vârful piramidei luxului. Şi desigur, lux nu înseamnă numai confort, ci şi faptul că poţi ajunge oriunde, în cele mai bune condiţii cu putinţă.

„Noua Clasa G rescrie standardele în toate privinţele - atât la nivel de performanţă on & off-road, cât şi în ceea ce priveşte confortul şi telematica. Cel mai longeviv model de producţie de serie al Mercedes-Benz este echipat ideal pentru a-şi continua povestea de succes. Concret, noul G este în continuare un G autentic, dar îmbunătăţit“, a declarat Ola Köllenius, membru al boardului Daimler AG, Research & Development, Mercedes-Benz Cars.

Citeşte şi Ai comandat obiecte fragile prin curier? E posibil să-ţi vină bucăţi - VIDEO

Dezvoltarea noului model a adus cu sine o suită de provocări pentru echipa Mercedes-Benz. „Îmbunătăţirea la nivel tehnologic a unei legende, cum este cazul Clasei G, a fost deopotrivă o provocare şi o oportunitate“, a explicat Gunnar Güthenke, head al Off-Road Product Group în cadrul Mercedes-Benz.

Fiecare piesă şi fiecare şurub au fost analizate cu atenţie maximă. „La nivelul caroseriei, principala noastră preocupare a fost creşterea rigidităţii autovehicului, cât şi elementele conectoare dintre şasiul tip scară, pe de-o parte, şi suspensie şi trenul motor, pe de cealaltă“.

Aspectul exterior al SUV-ului nu a suferit schimbări semnificative din 1979 până în prezent. Mai mult, elementele reprezentative ale modelului continuă să aibă funcţionalităţile tradiţionale, adăugate la aspectul unic al Clasei G. Toate acestea se regăsesc şi la noua versiune. Mânerul inconfundabil al portierei şi sunetul caracteristic la închiderea portierei, ornamentele cu rol de protecţie sau roata de rezervă expusă pe uşa portba­gajului şi semnalizatoarele proeminente. Toate sunt încă elemente-cheie pentru noul model G.

Citeşte continuarea în Da.zf.ro