Greenpeace atacă altfel scurgerea de petrol BP

După ce aproape un milion de litri de petrol s-au scurs în Golful Mexic, din cauza exploziei unei platforme petroliere a British Petroleum, organizaţia Greenpeace atacă firma responsabilă printr-o campanie inedită de imagine.

Greenpeace atacă altfel scurgerea de petrol BP Greenpeace atacă altfel scurgerea de petrol BP

Mai exact, cei de la Greenpeace au lansat un concurs de"rebadge" pentru compania British Petroleum, care se facevinovată de cel mai mare dezastru ecologic de până acum cauzat descurgerile de petrol.

Deoarece operaţiunile de închidere a puţului de petrol şi decurăţare a mării sunt extrem de dificile, Greenpeace a recurs laaceastă lovitură de imagine, propunând un concurs de redesenare asiglei companiei BP, care să amintească foarte precis de recentulincident catastrofal.

Demersul celor de la Greenpeace doreşte să atragă atenţia şiasupra faptului că BP investeşte extrem de puţin în tehnologiinon-poluante, deci merită să fie cunoscută în lume drept o companieaflată pe lista neagră a ecologiştilor (ecologişti care, recent, auconvins firma Nestle să renunţe la un furnizor cunoscut pentruvastele despăduriri).

Prin urmare, tema concursului anti-BP lansat de Greenpeace estefoarte simplă: noua siglă trebuie să reflecte adevăratafaţă a companiei petroliere. "Adevărata", deoarece în 2000BP a adoptat o siglă foarte ecologistă şi abundând în culoareaverde, ceea ce, din punct de vedere marketing, ar fi trebuit săschimbe percepţia oamenilor despre afacerile cu "aur negru" aleBP.

Concursul nu are doar o latură critică, dar oferă şi niştepremii: o zi de training Greenpeace, o zi de curs la agenţia dedesign Airside sau alte 50 de premii surpriză oferite deGreenpeace. Cei interesaţi pot afla mai multe detalii AICI.

În galeria foto puteţi vedea primele propuneripentru noua siglă BP în stil Greenpeace.