Grosjean şi Magnussen sunt piloţii noii echipe

Se încinge treaba

Grosjean şi Magnussen sunt piloţii noii echipe Grosjean şi Magnussen sunt piloţii noii echipe

Sergio Marchionne, patron FCA (Fiat-Chrysler) pregăteşte încă o mare revenire în Formula 1 după Alfa Romeo, şi ea parte a grupului Fiat S.p.A. Maserati este următoarea marcă din Italia care o să apară pe maşinile din F1 după Ferrari şi Alfa. Haas e singura echipă americană din F1 şi va avea prima infuzie de capital după doi ani de autofinanţare. Autoexpress.co.uk vorbeşte despre 20 de milioane de euro pe sezon din care echipa ar trebui să-şi acopere participările în curse. Costurile ar fi cele ale folosirii trenului de rulare ( motor + cutie ) Ferrari V6 pe care îl are şi acum. Este o afacere în familie în care Maserati va plăti către sora Ferrari aceste 20 de milioane de euro. În schimb, Maserati, ca şi Alfa, va primi expunerea siglei pe monopost. Maserati-Haas ar fi a patra echipă cu motor italienesc: Ferrari, Toro Rosso, Alfa-Sauber şi Maserati-Hass.

Un alt rezultat al participării în F1 ar putea fi folosirea şasiurilor Dallara, unul dintre furnizori tradiţionali de şasiuri pentru maşinile Ferrari. Nu în ultimul rând, Ferrari şi-ar asigura o majoritate importantă în Formula 1 cu care ar putea să conteste schimbările impuse de către organizatorii curselor.

În noul sezon, şi Sauber, şi Haas vor folosi trenurile noi de rulare. Anul trecut numai Hass a concurat pe variantele din 2017 pentru că Sauber a avut probleme financiare.

Tot Autoexpress scrie că un purtător de cuvânt de la Maserati a fost contactat pentru confirmarea zvonurilor însă a spus că nu ştie nimic. Sergio Marchionne a spus pentru PlanetF1.com - după anunţarea deal-ului Alfa-Sauber - că s-ar putea să asistăm la o transformare a echipei Haas, dar e încă devreme pentru o confirmare.

În 1957, argentinianul Juan Manuel Fangio a câştigat ultimul său campionat în Formula 1, din cele 5, cu Maserati 250F. În campionatul câştigat în 1954, Fangio a câştigat două curse tot cu un Maserati 250, în Argentina şi în Belgia. Restul grand prix-urilor le-a încheiat cu Mercedes W196.

Maserati 250F a fost condusă şi de către italianca Maria Teresa de Filippis, prima femeie care a intrat în Formula 1, în 1958. Cea mai bună clasare a scos-o în Belgia, locul 10 (fără puncte).

Autor Alexandru Banu