Grupul Volkswagen în China: 1 milion de maşini în primul semestru 2010!

Iată că investiţiile şi prezenţa grupului Volkswagen în China, începând din anii '80, dau acum roade: în prima jumătate a lui 2010 au fost vândute aproape un milion de maşini. Vi se pare mult sau puţin?

Grupul Volkswagen în China: 1 milion de maşini în primul semestru 2010! Grupul Volkswagen în China: 1 milion de maşini în primul semestru 2010!

În 2009, pe fondul crizei economice, grupul Volkswagen eraîncrezător, totuşi, în evoluţia pieţei auto mondiale, cu precăderea celei din China. Unde oficialii VW estimau că vorajunge să vândă 2 milioane de maşini pe an în 2018.

Însă chinezii le-au dat planuruile peste cap cu aproape undeceniu mai devreme. De ce? Pentru că, iată, în primajumătate a anului 2010 în China au fost vândute aproape 1 milion demaşini produse de grupul Volkswagen, iar previziunilepentru finalul lui 2010 spun că există mari şanse ca volumulvânzărilor să ajungă la 2 milioane de unităţi.

Pentru amatorii de cifre exacte, în primele 6 luni din2010 s-au vândut 950.278 de maşini, dintre care 755.739 deunităţi produse de cele două mari joint-venture-uri, FAW-VW(308.739 unităţi) şi SAIC-VW (447.000 unităţi). Restul de maşini aufost produse de FAW-Audi (109.887 unităţi) şi de SAIC-Skoda (83.200unităţi).

Interesantă concurenţa între cele douăjoint-venture-uri: SAIC-VW a făcut o mişcare inteligentăprin înlocuirea bătrânului model Santana (lansat în 1981 laFrankfurt!) cu noul Lavida, dedicat pieţei chinezeşti, în timp ce FAW-VW încă maiproduce bătrânul VW Jetta (bazat pe Golf 2!). SAIC-VW amai beneficiat recent şi de un mic "ajutor" din partea Poliţiei dinChina, care a comandat o flotă de Santana.

Iată, deci, de unde "sare iepurele" în ajutorul grupuluiVolkswagen, în cursa pentru detronarea Toyota din poziţia de celmai mare constructor din lume. Oare vom ajunge să vedem maimulte maşini Volkswagen "made in China" decât "made inGermany"?