Honda Jazz e subiectul unui proces istoric cu urmări falimentare

D'aia ne ferim de maşini la mâna a doua

Honda Jazz e subiectul unui proces istoric cu urmări falimentare Honda Jazz e subiectul unui proces istoric cu urmări falimentare

Lasă bă că merge aşa pare o treabă din sângele românesc. Specifică. E ca un extrcod în codul nostrum genetic. Istoria recentă şi istoria prin care trecem zilnic ne arată că pentru români nu există antidote. Lasă bă că merge aşa e soluţia oricărei probleme care pe traseul rezolvării devine enervantă. Nu suntem singuri pe Pământ.

Soluţia asta merge chiar şi la cei care ne arată cu degetul pentru asta. Din păcate, câteodată, urmările sunt “atât” de catastrofale încât toţi banii din lume nu le rezolvă. Poate că la final de proces există o mulţumire că i-ai falimentat pe unii, că nu vor mai face, însă tu ai fost prejudiciat suficient cât să rămână povestea urâtă şi tristă a vieţii tale din cauza unor nemernici ireponsabili, nişte criminali indirecţi.

Mergem în SUA, patria pe care o invocăm când poliţiştii pun răufăcătorii cu botul pe labe şi le mai şi dau una peste bot dacă sunt tupeişti. Acolo unde legea e lege şi nimeni nu se pune cu ea.

Tribunalul din Texas a acordat unui cuplu despăgubiri de 42 de milioane de dolari după un accident într-o Honda Jazz. În loc să le sudeze plafonul de stâlpi şi de restul structurii metalice, angajaţii unui atelier l-au fixat cu lipici. Conform deciziei judecătoreşti, asta a afectat structura maşinii şi a condus la rănirea pasagerilor.

Marcia şi Matthew Seebachan (soţie şi soţ) au avut un accident în decembrie 2013, după 4 luni de la cumpărarea unei Honda Jazz, la mâna a doua. În momentul cumpărării maşinii, ei nu fuseseră informaţi de către dealer că plafonul fusese reparat.

Reparaţia a inclus înlocuirea integral a plafonului prin sudare, conform indicaţiilor din manualul de reparaţii Honda. Rechizitoriul spune că atelierul nu a procedat conform instrucţiunilor şi a lipit plafonul cu adeziv 3M. Astfel, reperaţia neconformă a compromise structura maşinii în momentul accidentului. O data cu structura a fost afectat şi sistemul de circulare a benzinei, şi mecanismul de închidere a uşilor, iar focul iscat a ajuns în maşină şi le-a provocat arsuri celor doi soţi.

Plafonul în ansamblul maşinii are rolul pe care îl au şi pereţii portanţi, Acela de a împiedica deformarea structurii.

După despăgubirea de 47 de milioane de dolari, cuplul vrea să dea în judecată şi firma de asigurări State Farm, care e acuzată că ar fi consiliat cu sfaturi service-ul în reparaţia maşinii.

Autor Alexandru Banu