Imagini spion cu Mercedes G-Class 2019. Maşina asta nu a fost gândită să te alinte în vreun fel - FOTO

Povestea Gelandewagenului de la Mercedes a început cu discuţii ...

Imagini spion cu Mercedes G-Class 2019. Maşina asta nu a fost gândită să te alinte în vreun fel - FOTO Imagini spion cu Mercedes G-Class 2019. Maşina asta nu a fost gândită să te alinte în vreun fel - FOTO

Povestea Gelandewagenului de la Mercedes a început cu discuţii între Şahul Iranului, Mohammad Reza, şi oficialii nemţi. Domnul Şah – fan Mercedes, dacă luăm în considerare faptul că deţinea unul dintre cele şase exemplare de 500K – le-a sugerat celor de la Mercedes-Benz că n-ar strica şi producerea unui vehicul 4x4.

Surescitaţi de idee (şi de faptul că 20.000 de unităţi fuseseră comandate de Şah, odată cu umila sugestie), nemţii s-au asociat cu Steyr-Daimler-Puch (producător de vehicule militare pentru armata austriacă) şi au început producţia Gelandewagenului – care, în traducere, înseamnă „vehicul tot-teren”.

Ideea enunţată de Şahul Iranului la începutul anilor 70 a continuat pe toată durata deceniului cu un vast program de dezvoltare, program care a presupus teste complexe în cele mai variate condiţii, de la deşertul Sahara până la Cercul Polar.

După ce s-au asigurat că maşinăria lor pătrăţoasă poate face faţă tuturor condiţiilor din lume, Mercedes împreună cu Steyr-Daimler-Puch a început producţia lui Gelandewagen (sau G-Wagen) în fabrica din Graz, atât în versiune militară cât şi civilă. Asta se întâmpla în 1979. Între timp, comanda din Iran fusese anulată, pe fondul schimbărilor politice. Punându-ne în locul celor de la Mercedes, am putea să numim acest aspect „dezavantajos”.

Trei decenii mai târziu - încă nu şi-a pierdut exerciţiul 

Acum, după mai bine de 37 de ani, devenit din 1998 G-Class, reuşeşte să atragă priviri cu formele-i pătrăţoase, care au învăţat să acomodeze tehnologie actuală. În toţi aceşti 37 de ani, clasicul tot-teren şi-a dedicat serviciile pentru 63 de divizii militare, Mercedes promiţând celor de la NATO că nu vor sista producţia cel puţin până în 2025.

Mai dificil decât oricare teren pe care a fost proiectat să-l parcurgă a fost drumul iniţiatic pe pieţele civile internaţionale. Vezi tu, maşina asta nu a fost gândită să te alinte în vreun fel, ci să-şi facă treaba exemplar, ducându-te – oriunde îţi trece ţie prin cap să ajungi – în condiţii de siguranţă.

Carscoops a publicat câteva poze spion cu G-Class 2019. La exterior are acelasi look spartan, însă cele mai multe modificări au fost făcute la interior. Iată cum va arăta: 

GALERIE FOTO