În Europa, maşinile Chrysler vor avea sigla Lancia

E oficial: denumirea Chrysler nu va mai fi promovată în Europa. Maşinile Chrysler, însă, vor rămâne în vânzare - dar cu sigla schimbată. Adică Lancia. E o mişcare bună?

În Europa, maşinile Chrysler vor avea sigla Lancia În Europa, maşinile Chrysler vor avea sigla Lancia

Conform Autonews, grupul Fiat a decis săelimine numele Chrysler din Europa - ceea ce înseamnă cănu vom mai vedea maşini noi cu această siglă vândute pe BătrânulContinent. Modelele Chrysler, însă, vor continua să fiecomercializate pe pieţele europene, dar cu siglă Lancia şi micimodificări estetice, menite a le integra mai bine în linia demodele ale mărcii premium italiene.

Totodată, această decizie înseamnă şi o restructurare areţelei de dealeri, nu mai puţin de 350 de dealeri urmânda dispărea din reţea, dintr-un total de 1.200. Practic, toţidealerii Chrysler sau Lancia vor fi nevoiţi să îşi reînnoiascăcontractele cu grupul Fiat, în noile condiţii. Excepţie vor facedealerii din Marea Britanie şi Irlanda, unde Lancia nu mai esteimportată oficial din 1991, deci britanicii vor putea să îşicumpere maşini cu sigla Chrysler şi după 2011.

Planurile grupului Fiat prevăd schimbarea radicală a reţelei dedealeri, care vor trebui să se adapteze la noua imagineLancia/Chrysler. Astfel, "noua" marcă va beneficia de o reţeaconstând în aproximativ 800 de dealeri şi peste 1.000 deshowroomuri.

Totuşi, dacă insuccesul Chrysler pe piaţa europeană nu miră penimeni (în 2009 au fost vândute doar 11.500 de exemplare înEuropa), rămân semne de întrebare privind Lancia,care, cu un volum de 121.000 de unităţi vândute în Europa în 2009(din care 102.000 doar în Italia), nu arată ca un brand preaprofitabil, deşi se doreşte una dintre mărcile premium ale grupuluiFiat.

Din punct de vedere business, creşterea "peste noapte"de la o gamă de 4 modele la una de 8 (prin asimilarea modelelorChrysler) va însemna o evoluţie a vânzărilor mărcii, însărămâne de văzut cât de repede vor accepta clienţii aceastăschimbare, mai ales că diferenţele de imagine între produseleitaliene şi cele americane sunt foarte mari. "Noile" modele Lanciavor fi urmaşii lui PT Cruiser şi Sebring, precum şi noul sedan declasă mare 300C şi monovolumul Voyager.

Sergio Marchionne contează pe faptul că, până în 2014,Lancia şi Chrysler vor avea vânzări cumulate de peste 300.000 deunităţi, adică dublu faţă de 2009. Mărcile Dodge şi Jeep,care ţin de Chrysler, vor rămâne ca branduri de nişă în Europa:Dodge va miza pe modele de mare performanţă şi muscle-car, iar Jeeppe modele tot-teren.