În Franţa, Dacia Duster prinsă cu reclama neadevărată

Compania Renault a fost penalizată de Juriul Deontologiei Publicitare din Franţa pentru reclama exagerată relativ la poluarea redusă a lui Dacia Duster, în urma plângerii depuse de asociaţia ecologică AGIR.

În Franţa, Dacia Duster prinsă cu reclama neadevărată În Franţa, Dacia Duster prinsă cu reclama neadevărată

Iată că, în Franţa, JuriulDeontologiei Publicitare a ajuns la concluzia că Dacia Duster o fi cel mai ieftin SUV din lume,dar nu e nicidecum "respectuos cu mediulînconjurător".

În data de 15 aprilie, asociaţia ecologică AGIR a depus oplângere la organizaţia franceză Juriul pentru DeontologiaPublicitară, prin care acuza Renault de neconformitate curealitatea în privinţa unei campanii la modelul DaciaDuster, campanie derulată pe scară mare atât online, câtşi în presa scrisă.

În primul rând, Dacia Duster este prezentat ca un SUVeconomic şi cu emisii de CO2 reduse, deşi AGIRa arătat că media emisiilor CO2 pentru Dacia Duster secifrează la 172 g/km, în condiţiile în care mai mult de 50% dinmaşinile noi înmatriculate în Franţa se situează sub bariera celor120 g/km. În plus, imaginile de prezentare ale maşinii (trecereaprintr-un vad de apă) nu concordă cu reclama de "vehicul prieten cumediul înconjurător".

Organizaţia franceză a analizat plângerea asociaţiei AGIR şi aajuns la concluzia că, într-adevăr, mesajele publicitarepentru Dacia Duster pot induce în eroare userii sau potenţialiiclienţi. De exemplu, sloganul "Noul Dacia Duster 4x4:respect pentru mediul înconjurător la un preţ nemaivăzut" s-aconsiderat că violează recomandările ARPP (Organizaţia Francezăpentru Reguli în Publicitate).

Aşa încât Juriul Deontolgiei Publicitare a făcut o recomandareoficială către ARPP de a lua măsuri pentru întrerupereaacestei campanii şi anularea dreptului de a fi modificatăsau înnoită - vezi aici documentul oficial.

Să vedem cum va fi marketat de acum încolo Renault Duster...