În mai, piaţa auto europeană a scăzut cu 9,3%

Deşi la începutul anului se părea că piaţa europeană intră pe un trend ascendent al vânzărilor, adevărul este altul: în luna mai, piaţa auto este pe minus, cu 9,3%, fiind vorba, de fapt, de urmările terminării programelor de gen RABLA.

În mai, piaţa auto europeană a scăzut cu 9,3% În mai, piaţa auto europeană a scăzut cu 9,3%

Conform Asociaţiei Constructorilor Auto din Europa, ACEA, luna mai este cea de-a doua deregres a pieţei auto, cu -9,3%, după ce, în aprilie, s-aînregistrat un regres de 7,4%. Principalul motiv ţine de terminareaprogramelor guvernamentale de tip RABLA, prin care a fostimpulsionată vânzarea de maşini noi pentru o perioadă.

Vanzarile de masini noi in Europa au scazut pentru a doua luna consecutiv in 2010

Vanzari pe tariPer total, în primele 5 luni ale lui 2010se înregistrează o uşoară creştere a vânzărilor de maşini noi înEuropa faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut: +1,9%, ceea ceînseamnă un număr de 5,9 milioane de unităţi. Totuşi, vorbim de unprocent nesemnificativ, concluzia fiind că 2010 nu esteanul revenirii din criza auto, după cum spera toatălumea.

În luna mai, au fost vândute 1,12 milioane de maşini noi înEuropa, cea mai mare piaţă de desfacere fiind, bineînţeles,Germania. Însă tot Germania a înregistrat şi cea mai marescădere a vânzărilor de maşini noi, faţă de aceeaşiperioadă din 2009 (-35,1%), urmată de Italia (-13,8%) şi Franţa(-11,5%).

În ce priveşte primele 5 luni din 2010, Germania înregistrează oscădere de -27,7% faţă de aceeaşi perioadă a lui 2009, însă Franţaşi Italia sunt pe plus, cu aproximativ 7%. Din păcate pentru noi,România continuă să rămână piaţa auto de maşini noi cu ceamai mare scădere din Europa, scădere cifrată la 49%.

Situatia vanzarilor de masini noi in Europa, pe marci

Evoluţia cea mai bună, în acestmoment, o are grupul Renault, cu o creştere de 28,7%, Daciavăzându-şi vânzările mai bune cu o treime faţă de primele 5 luniale anului trecut, ceea ce reprezintă o performanţă foarte bunăpentru marca naţională. Grupul Renault este acompaniat de Nissan,producătorul japonez având vânzări mai bune cu 35% în 2010.

Grupul Volkswagen rămâne, practic, laacelaşi nivel faţă de anul trecut, evoluţia fiind de numai 0,9%.Audi are vânzări mai bune cu 3%, dar Skoda înregistrează un regresde 3,7%. Ford reuşeşte un progres de 3,4%, graţie evoluţiei foartebune a vânzărilor maşinilor Volvo, în timp ce Opel scade cu aproape6%.

Producătorii premium BMW şi Mercedesau cifre contradictorii: bavarezii se apropie de aproape 300.000 demaşini noi vândute în 2010, cu o creştere de 7,5%, în timp cemaşinile Mercedes s-au vândut cam la acelaşi nivel, suferind oscădere de numai 0,6% - producătorul german plăteşte, însă, tributscăderii vânzărilor de maşini smart, cifrată la 14%.

Coreenii se menţin foarte bine pelinia de plutire, Hyundai având o creştere de 16%, iar KIA de 27%,cele două mărci surori cumulând aproape 150.000 de maşini noivândute în Europa în primele 5 luni din 2010. Japonezii, însă, nu oduc aşa de bine, Toyota, Mazda şi Honda având scăderi procentuale.Nici grupul Fiat nu are rezultate mulţumitoare, văzându-şiperformanţele în scădere cu 6%.