Intel pregăteşte "cutia neagră" pentru maşini

Congresul american discută de câteva luni de zile despre introducerea sistemelor tip "cutii negre" pe maşini, în mod obligatoriu. Compania Intel se pregăteşte deja pentru acest pas.

Intel pregăteşte "cutia neagră" pentru maşini Intel pregăteşte "cutia neagră" pentru maşini

Compania Intel doreşte să prindă acest tren care poate devenifoarte profitabil, aşa încât, de câteva luni, realizează o serie dedemonstraţii pentru presă folosind o maşină smart ForTwo.

Specialiştii Intel au montat în maşină un aşa numit "eventrecorder" (dispozitiv de înregistrare a unui eveniment), care aremulte similarităţi cu acele cutii negre de pe avioane, despre careauzim ori de câte ori are loc un accident aviatic.

Acest "event recorder" este conectat la sistemul WiMax, careutilizează tehnologia wireless 4G, având particularitatea că poateînregstra datele telemetrice de bază, plus alte informaţii. Deexemplu, legătura cu unitatea centrală de control a maşinii va dainformaţii dacă centurile de siguranţă erau prinse în momentulaccidentului, dacă au fost utilizate frânele sau dacă a fost cazulunei defecţiuni tehnice sesizabile.

Sistemul este proiectat pentru a putea stoca şi informaţii de lacamerele de luat vederi, care încep să fie utilizate pe scară dince în ce mai largă la maşini. Recorderul Intel va fi capabil săînregistreze minimum 30 de secunde din evenimentul rutier, iarconectarea la sistemul GPS face posibilă funcţia de geo-tagging afilmării, ceea ce va însemna un plus de informaţii pentruinvestigatorii unui accident.

Legătura la camerele video va arăta şi dacă şoferul a ignoratvreun semn rutier sau avertisment, fiind posibilă chiarînregistrarea unor semnale de atenţionare emise de viitoareledispozitive rutiere, deci eventualele afirmaţii eronate aleşoferului vor fi combătute ştiinţific.

Teoretic, acest gen de "cutie neagră" poate primi şi alteaplicaţii, ceea ce ne duce la concluzia că dispozitivul urmează săfie foarte scump - estimările de până acum (şi care stau la bazatergiversărilor adoptării legii în USA) vehiculează sume de mii dedolari.

Cei de la Intel, însă, contrazic aceste ipoteze, afirmând căpartea de hardware a sistemului va fi deja în componenţa maşinilor(sistemele de securitate electronice, sistemele de navigaţie,camerele de filmat, etc). Chiar şi în cazul în care acestedspozitive devin accesorii auto aftermarket, preţul lor ar fisimilar cu al unui sistem de navigaţie, de exemplu, care au devenitdin ce în ce mai accesibile în ultimii ani.