International Van of the Year 2011: Noul Fiat Doblo Cargo

Ieri, 21 septembrie, în cadrul serii de gala ce a marcat cea de-a 63-a ediţie a Salonului Auto Internaţional de la Hanovra, un juriu format din 24 de jurnalişti specializaţi, a acordat prestigiosul titlu de International Van of the Year 2011 Noului Fiat Doblo Cargo, modelul primind 128 de puncte din 168 posibile.

International Van of the Year 2011: Noul Fiat Doblo Cargo International Van of the Year 2011: Noul Fiat Doblo Cargo

Anuntând câştigătorul pentru anul 2011, preşedintele juriului,domnul Pieter Wieman, a declarat: "designul van-ului câştigător aimpresionat juriul în multe privinţe, dar, mai presus de toate, afost faptul că Fiat a reuşit să lărgească paleta de platforme şicaroserii într-o măsură mult mai mare decât în cazul altor van-uridin această categorie. Gama Doblo include nu numai o versiune Maxicu ampatament lung sau cu acoperiş supraînălţat, dar si versiunişasiu ce permit diverse modalităţi de carosare (benă, box dinaluminiu)."


Juriul a fost impresionat în mod deosebit şi de gama largă demotoare ce include, printre altele, un motor turbo hibrid benzină -gaz natural comprimat, precum si o variantă electrică. Mai multdecat atât, juriul a apeciat confortul deosebit şi condiţiile deşofat pe care le oferă diferitele versiuni Doblo.


Lorenzo Sistino, directorul executiv al companiei FiatProfessional, a comentat premiul acordat modelului Fiat Doblo:"Noul Doblo Cargo a fost un vehicul inovativ chiar din faza deconcept. Cu Doblo oferim clienţilor noştri cele mai multeposibilitati de configurare, emisiile cele mai mici si cea maiavansată tehnologie din categoria sa. Premiul este o mărturie acapacităţii noastre de inovatie în producţie. Faptul că Doblo acâştigat acest premiu demonstrează atât nivelul sau de inovare câtşi aria schimbărilor făcute pentru a răspunde noilor nevoi aleclienţilor."


Noul Doblo Cargo este primul vehicul din segmentul van-urilor micicare a fost înzestrat cu un volum de încărcare şi o sarcină utilăspecifice segmentelor superioare, în ciuda dimensiunilor salecompacte. În plus, este economic si ecologic. Aceste atribute aupermis noului model de la Fiat Professional să-şi ceară dreptul dea fi primul şi singurul vehicul din categoria sa care marchează odelimitare autentică faţă de modelele derivate din autoturisme.Acest model a fost gândit, încă din faza de proiectare, să devinăun autentic vehicul commercial şi nu un simplu van de micidimensiuni, asta şi datorită celor 10 tipuri de caroserii si acelor peste 500 de versiuni ce se pot obţine.


Noul Doblo Cargo, realizat pe o platformă nouă, a doborât numeroaserecorduri la categoria sa: lungime interioară de până la 2,17 m,distanţă între pasajele rotilor din spate de 1,23 m, volume de la3,4 la 4,2 metri cubi, sarcină utilă de la 750 la 1000 dekilograme, consum combinat de combustibil de 4,8 litri/100km 1.3Multijet II Euro 5.


Aceste recorduri asigură beneficii substanţiale clienţilor prinoptimizarea afacerilor si gestionarea costurilor. Noul vehiculoferă mai mult spaţiu de încărcare decât modelul anterior: este mairectangular, unitar, utilizabil în totalitate şi echipat cu uşilaterale culisante, precum si cu uşi posterioare foarte largi ceusurează operaţiunile de încărcare şi descărcare.


Pentru Noul Doblo Cargo sunt disponibile 3 motoare Euro 5 cuStart&Stop: 1.4 Benzina 95 CP, 1.3 Diesel Multijet II 90 CP si1.6 Diesel Multijet 105 CP. Toate propulsoarele asigură performanţeexcelente, niveluri reduse de zgomot, precum şi costuri reduse deexploatare (consum de combustibil si mentenantă). De asemenea,motoarele Euro 5 au o fiabilitate ridicată si un nivel de poluareredus, dispunând în echiparea standard de sistemul Start&Stopsi de un filtru de particule (numai la motoarele diesel).


Începând din 2001 şi până în prezent, în România au fost vândutepeste 10.000 de unităti Doblo Cargo.