Jaguar nu este interesat nici de Bertone B99, nici de Growler E

Cei de la Jaguar rămân insensibili în faţa propunerilor designerilor. Bertone B99 se pare că va rămâne doar la stadiul de concept, în timp ce Growler E este dorit de un milionar elveţian. Oare nu greşesc oficialii mărcii britanice cu această lipsă de interes?

Jaguar nu este interesat nici de Bertone B99, nici de Growler E Jaguar nu este interesat nici de Bertone B99, nici de Growler E

Standul Jaguar la Geneva 2011 a fost gazda celui mai puternicmodel din acest moment, Jaguar XKR-S, dar britanicii au sărbătorit şi50 de ani de existenţă ai iconicului Jaguar E-Type. Cu toateacestea, publicul şi presa de specialitate au acordat maimultă atenţie conceptului BertoneB99.

Oficialii Jaguar nu sunt interesaţi de propunerea Bertone B99

Concept despre care mulţi au crezut că poate prefiguraviitorul X-Type, rival pentru BMW Seria 3 şi Audi A4. Însăoficialii Jaguar s-au grăbit să desfiinţeze orice speculaţie: B99este pur şi simplu o creaţie independentă a studioului de designitalian, firma britanică nefiind implicată deloc în crearea acestuiconcept.

Deşi cei de la Jaguar au apreciat B99 şi chiar i-au felicitat pedesigneri, oficialii mărcii au declarat că nu au absolutnici un interes să ia în seamă această propunere,filosofia lor fiind alta. Era, de altfel, destul de evident că B99,prin stilul său neo-retro, contravine noii linii de designfuturiste, inaugurată de Jaguar XF şi care, cel mai probabil, se varegăsi şi pe viitorul model de clasă medie, urmaş al luiX-Type.

Propunerea virtuala Vizualtech Growler E are sansa sa ajunga in viata reala

În altă ordine de idei, recent suedezii de la studioul de designVizualtech au prezentat lumii o reinterpretare în stilmodern a lui E-Type, botezată Growler E. Din fericire,Growler E nu va rămâne doar la stadiul virtual, deoarece creatoriiau fost deja contactaţi de către un client cu bani, care vreaneapărat să vadă această maşină "în carne şi oase", în garajulsău.

Maşina va fi construită pe baza coupe-ului JaguarXKR, caroseria urmând a fi realizată din materaielcompozite. Motorizarea de sub capotă va fi cunoscutul V8 sucompresor mecanic, dar care va fi upgradat până la 600 CP, ceea cepromite un demaraj 0-100 km/h în mai puţin de 4 secunde (noul XKR-Safişează un timp de 4,2 secunde).

Deocamdată, unicatul este estimat la aproape 1 milion deeuro, dar, în cazul în care vor mai apărea şi altecomenzi, preţul lui Vizualtech Growler E ar putea scădea lajumătate. Din păcate, încă nu există nici un fel de informaţieprivind interesul vreunui excentric pentru conceptul Bertone B99.Care ar fi păcat să rămână doar un concept, nu credeţi?