Japonezii descriu tehnica imposibilă prin care au ajuns la această culoare

În anii ăştia ajungeai pe Marte şi înapoi

Japonezii descriu tehnica imposibilă prin care au ajuns la această culoare Japonezii descriu tehnica imposibilă prin care au ajuns la această culoare

Când auzi că producătorii au lucrat 2-3-5-6 ani la un motor, la o tehnologie, la materaiale care degrevează maşina, înţelegi. Sunt tehnologii pe care nu le foloseşti o singură dată, la un singur model, ci le duci mai departe pe întreaga gamă de produse, apoi pleci către alte teritorii din acest punct. Teritorii care înseamnă o continuă evoluţie. Rostul lor e palpabil. Ai putere mai multă, emiţi mai puţine noxe, consumi mai puţină benzină, trăieşti mai bine. Cum e însă să stai 15 ani ca să scoţi o culoare de maşină. O culoare! Atât. O culoare după care nici nu ştii dacă piaţa va înnebuni. Poate clienţii tăi nu iubesc acest albastru atât de mult încât să merite efortul tău 15 ani de zile.

Culoarea se numeşte albastru ... structural. Centrele tehnologice Lexus din SUA, Japonia şi VIAVI solutions au colaborat la dezvoltarea acestei vulori. Ok, nu este o simplă culoarea. Este o vopseaua pe care ochiul nostru o interpretează ca albastru. Lexus LC (coupe) va fi maşina pe care clienţii o vor putea comanda cu această culoare. Desigur, există un preţ corect pentru opţiunea albastru structural.

Această culoare are acest aspect numai după un pigment aplicat în 40 de straturi separate. Culoarea este a fluturelui Morpho, din America de Nord şi de Sud şi nu este mai mult decât o interpretare a luminii de către ochiul uman. Nu ştim de ce a fost nevoie de explicaţia asta din partea celor de la Lexus pentru că ăsta e principiul după care înţelegem şi distingem culorile.

Vopseaua este aplicată pe caroserie într-un strat de 15 micrometri care vine între grund şi lac. Acum, pigmentul în particule micronice din compoziţia vopselei formează irizaţii (rogvaivul) care-ţi dau impresia că la orice modificare a luminii se schimbă şi culoarea. Dar nu într-o proporţie normală, cum e la toate maşinile, ci într-una ... specială. Cei de la Lexus spun că un pigment standard reflectă 50% după incidenţa luminii, în timp ce această vopsea albastru ctructural reflectă aproape 100%. 300 de grame de pigment înseamnă 300.000.000 de particule mironice care sunt folosite la fiecare caroserie de Lexus LC.

Înăuntru, maşina are o nunaţă similară de albastru în acord cu cea exterioară. Acum parcă are rost să stai 15 ani ca să inventezi o vopsea superbă, nu? Cam da!

 

Autor Alexandru Banu