Liniuţă VW inexplicabil câştigată de cel mai puternic Polo, cap la cap cu un Golf

Cursă pe circuit, cu maşini de serie

Liniuţă VW inexplicabil câştigată de cel mai puternic Polo, cap la cap cu un Golf Liniuţă VW inexplicabil câştigată de cel mai puternic Polo, cap la cap cu un Golf

De ce îţi iei o maşină care are 50 de cai în plus? Pentru că e mai puternică. Pentru că ai rezervă de putere în situaţii limită. Pentru că vrei să te făleşti. Pentru că e prima coordonată a motorului care te interesează. Calul e cea mai cunoscută şi cea mai dorită putere din lumea maşinilor. Asta ne dorim noi, bărbaţii. Mai mult decât alte opţiuni sau dotări standard, uneori şi în ciuda unui design care nu ne convine.

Logic, maşinile cu mai mulţi cai sunt mai puternice decât maşinile cu mai puţini cai. Sună atât de prosteşte să reamintim asta. Dar are rost în acest context. În contextul unei curse pe al cărui rezultat nu ni-l explicăm. Probabil nici VW. Oare or fi făcut un asemenea test cei de la Volkswagen? Să le pună una lângă cealaltă, pe circuit, pe Golf GTI şi Polo GTI? Oricum, poţi să observi rezultatele unui launch control din diagramele motorului turat în toate treptele. Nu trebuie nici măcar să se întâmple cursa. Cei de la Car Mania s-au gândit să facă ei fix acest lucru. Au luat un Golf GTI şi un Polo GTI. Unul cu 240 de cai, celălalt cu 200 de cai. E adevărat că ar trebui să existe o diferenţă de gabarit, dar nu de 20% - cu cât de mai mare puterea unui Golf în comparaţie cu cea a unui Polo. Şi, oricum, şi dacă ar fi fost aşa, un Golf stoc nu are voie să piardă în faţa unui Polo.

Motoarele sunt acelaşi – de 2 litri. Softul face diferenţa de putere. Polo are 1.355 de kg, iar Golf are 1350 kg. Deci ... nu prea merge nici chestia cu gabaritul care mai mănâncă nişte căluţi putere.

Ambele au cutii automate DSG (dublu ambreiaj) cu 6 trepte, ambele au launch control, ambele GTI-uri sunt pe circuit, ambele pleacă în acelaşi timp, Golf câştigă o singură dată din 3 duble. Explicaţia? Probabil că funcţia de launch control de pe Polo eficientizează mai bune cuplul care ajungi la roţile unui Polo decât în cazul unui Golf. Mai ales la start, acolo de unde dacă ai plecat greşit, nu te mai salvează nimic într-o liniuţă.

Video aici cu liniuţa dintre cele două Volkswagen-uri, Golf Vs. Polo

Autor Alexandru Banu