Exclusiv  LIVE PARIS 2010: Standul Chevrolet

Cei de la Chevrolet au venit la Salonul Auto Paris 2010 cu două premiere mari şi două mai puţin importante. Aveo este, clar, în centrul atenţiei, aducând un suflu nou în clasa mică, în timp ce Orlando intră în segmentul aglomerat al familistelor cu 7 locuri.

Despre Chevrolet Aveo, mulţi ştiu că este o maşină de clasă micăreuşită din punctul de vedere al raportului preţ/dotări, darcriticabilă din punct de vedere al siguranţei sau calităţii.Noua generaţie, însă, duce mai departe doar numele, nu şicarenţele predecesorului.

Noul Chevrolet Aveo in premiera mondiala la Salonul Auto Paris 2010

La Salonul Auto Paris 2010 a fost expusă în premieră, însfârşit, varianta de serie Chevrolet Aveo, care a fostprefigurată de conceptul de la Detroit 2010. Ei bine,surpriza este că maşina de serie are un stil foarteîndrăzneţ pentru o maşină accesibilă de clasă mică.

Practic, cei de la Chevrolet au mizat aproape totul pe carteastilului, Aveo arătând aproape ca un hot hatch -"de vină" fiind farurile ieşite în relief, cât mai ales soluţiaclanţelor portierelor spate, integrate în montanţi (după modelullui Spark). Prin comparaţie, "vărul" de platformă tehnică OpelCorsa pare mai mult dedicat sexului frumos, în timp ce Aveo degajămasculinitate.

Interiorul lui Chevrolet Aveo are o calitate doar medie, dar un aspect foarte tineresc

Interiorul lui Aveo este un mix interesant între tabloulde bord de la Spark şi consola centrală de la Cruze. Amrămas foarte surprins de caracterul practic şi de multiplele spaţiide depozitare, pragmatismul neafectând designul interiorului.Rămâne, totuşi, valabilă oservaţia că, în multe locuri, plasticelesunt clar ieftine - dar nu vorbim de un concurent pentru Mini sauAudi A1, până la urmă.

Locurile în spate sunt suficient de spaţioase pentruclasa mică, iar portbagajul este chiar încăpător. Pertotal, nu am rămas deloc dezamăgit de noul Aveo, dar, pentru catabloul să fie complet, vom vedea puţin mai târziu dacă look-ultineresc şi dinamic este însoţit şi de un comportament rutier pemăsură. Sunt foarte curios ce preţuri va avea noul Aveo.

Noul Chevrolet Orlando inaugurat in premiera mondiala la Paris 2010

O altă premieră foarte importantă pentru Chevrolet, dar şipentru familiştii europeni, este monovolumul compact cu 7locuri Chevrolet Orlando. Dacă în cazul luiAveo vorbim de un design îndrăzneţ, cu Orlando lucrurile staualtfel - în sensul că are un stil conformist, cu muchiidrepte şi cu un gabarit care este evident că încearcă săprivilegieze cât mai mult spaţiul interior.

Dacă vreţi, Orlando este un văr mai puţin emancipat allui Opel Zafira, dar şi mai convenţional.Cele două locuri suplimentare din portbagaj pur şi simplu amintescde SUV-ul Chevrolet Captiva, atât rabatarea lor, cât şi modul deacces fiind similare.

Interiorul lui Chevrolet Orlando este bine realizat si spatios

Interiorul lui Orlando rămâne în nota cu care ne-a obişnuitCruze, dar amenajarea butoanelor şi cadranelor este puţin diferită.Consola centrală separă clar cockpitul şoferului de spaţiuldestinat pasagerului din dreapta, iar schimbătorul de viteze estepoziţionat convenabil la baza consolei centrale. Locurile de perândul al doilea sunt spaţioase, iar cele de pe locul altreilea se situează în media clasei, nefiind foarte indicateadulţilor.

Chevrolet Captiva a primit un facelift care ii schimba mult fizionomia

Pentru că tot am amintit de Captiva, versiunea facelift a SUV-ului Chevrolet a fost a treiapremieră mondială a brandului american. Partea frontalăeste puternic modificată, în stilul început de Cruze, iar acumCaptiva chiar te captivează, cel puţin în privinţa primului impactvizual. În rest, însă, exteriorul rămâne la fel, iar interiorul aredoar câteva tuşe care îi îmbunătăţesc nivelul calităţii.

O surpriză interesantă pentru piaţa vest-europeană esteversiunea Chevrolet Cruze hatchback, prezentată,deocamdată, doar ca un concept (deşi este evident cămodelul de serie va arăta 99% la fel). Dacă pe piaţa din România,de exemplu, Cruze-ul în 3 volume este apreciat, în vestul EuropeiCruze-ul în 5 uşi este aşteptat cu destul de mult interes.

Deocamdata, Chevrolet Cruze hatchback este denumit concept

Din păcate, designul părţii din spate este destul desimplist faţă de imaginea de marcă mai puternică şi cunerv, pe care o afişează partea frontală a lui Cruze. Însăavem parte de un mare câştig la capitolul spirit practic, hayonuloferind un spaţiu mare de încărcare, care poate fi mai uşorcompartimentat.

De asemenea, Cruze hatchback poate fi o bază excelentăpentru o versiune mai puternică, eventual una care săîncerce să tachineze un Golf GTI sau chiar un Focus ST, de ce nu?Atâta doar că va mai trebui lucrat puţin la stilul sportiv alpărţii din spate, pentru asigurarea unei doze serioase a succesuluide piaţă.

Per total, standul Chevrolet la Salonul Auto Paris 2010demonstrează clar că brandul american este într-o continuăevoluţie, ba chiar intră într-o nouă etapă, în care Chevroletdevine mai îndrăzneţ.