Exclusiv  LIVE PARIS 2010: Standul Citroen

Citroen a avut o prezenţă foarte dinamică la Salonul Auto Paris 2010, oferind publicului ocazia să admire în premieră noua generaţie a lui Citroen C4, complet noul model premium DS4, dar şi un inedit concept, Lacoste.

Pe teren propriu, constructorii francezi şi-au etalat noutăţilela Salonul Auto Paris 2010 în poziţii privilegiate - deexemplu, standul Citroen, alături de cel de la Peugeot,ocupa o parte importantă chiar în prima halăexpoziţională.

Noul Citroen C4 vine cu un stil mai sobru si mai serios

Premiera mondială cea mai importantă a francezilor a fost,bineînţeles, noua generaţie a modelului de clasă compactăCitroen C4. O maşină care renunţă lastilul nonconformist al precedentei generaţii şi propune un designfoarte serios, cu o imagine de marcă pe care a impus-o dejaCitroen C5.

Pe viu, noul Citroen C4 îţi lasă aceeaşi impresie ca primeleimagini: o maşină simplă, serioasă, puţin cam sobră şi cu oevidentă tentă germanică. Este clar că noul C4 vizează oclientelă maturizată, lucru reflectat şi de interiorul maşinii.

Interiorul noului Citroen C4 are un bun nivel calitativ

Postul de conducere beneficiază acum de un volanconvenţional, pe care, totuşi, îşi găsesc locul foarte multebutoane, care, în mod interesant, sunt judicios plasate,lizibile şi chiar uşor de acţionat. Cel puţin pe loc - rămâne devăzut dacă în mers nu pun probleme.

Tabloul de bord şi consola centrală mizează pe un stil destul desimplu, dar sunt şi elegante. De apreciat ergonomia mult mai bună abutoanelor, plasarea lor logică şi nivelul calităţii foarte bun.Ce-i drept, sunt încă multe plastice care nu au un nivel alfinisării comparabil cu al concurenţei germane sau japoneze, dar,per total, ambianţa interioară a noului C4 este unareuşită.

Citroen C4 ofera un spatiu foarte bun pentru pasagerii din spate

De remarcat confortul bun al scaunelor, precum şispaţiile de depozitare din jurul şoferului - modelulechipat cu sistemul hibrid e-hdi beneficiază de o mică manetăpentru cutia de viteze automată, care degajează un spaţiu imens labaza consolei centrale. De asemenea, cotiera centrală vine cu unsistem inedit de reglare pe verticală.

În spate, se remarcă spaţiul curios de bun pentrugenunchi, dar şi pentru cap - am spus "curios", deoarecegabaritul maşinii nu îţi dă impresia de aşa de mult spaţiu. În cepriveşte portbagajul, hayonul se deschide normal, iar locul pentrubagaje se situează în media clasei, fără a beneficia de soluţiiinedite.

Citroen DS4 a fost o aparitie inedita si original la Paris 2010

O altă premieră aşteptată la salonul parizian a fostCitroen DS4, noul membru al gamei premiumDS. O apariţie destul de ciudată şi surprinzător deadmirată, Citroen DS4 a avut parte de mini-spaţiul său expoziţionalfoarte bine pus la punct.

Din păcate şi izolat, publicul neavând acces îninteriorul maşinii. Aşa încât nu pot, deocamdată, să emitnici un fel de comentarii referitor la nivelul calităţiiinterioare, deşi eram nerăbdător să fac o comparaţie între DS4 şimodele precum Audi A3 sau BMW Seria 1.

În schimb, designul exterior al lui DS4 nu prea poate ficriticat. Maşina francezilor este sobră, dar în acelaşitimp sofisticată, adoptând un look de crossover amestecat cu unstil de coupe-hatchback. Este o propunere îndrăzneaţă, care sigurva întoarce multe priviri. Dar să vedem şi preţurile, probabil laanul.

Citroen Lacoste, un concept interesant, cu tematica oceanica

Deşi în standul francezilor a tronat agresivul concept Survolt,dar şi REVOLTe, noutatea în materie s-a numit Lacoste. Un concept mult mai puţinspectaculos, dar foarte tineresc. Având un look care te duce cugândul imediat la beach-buggy, Lacoste arată ca o maşină destinatăiubitorilor... delfinilor.

Tematica oceanică o regăsim în foarte multe detalii,Lacoste respirând, practic, spirit ecologic. Darşi un caracter spartan deloc supărător - interesant modul de accesla locurile din spate, graţie unor "aripioare" plasate lângă roţiledin spate. Din punct de vedere al designului, este posibil caLacoste să încerce să ne dea nişte indicaţii privitor la viitoareleutilitare mici şi medii Citroen.