Exclusiv  LIVE PARIS 2010: Standul Peugeot

Cei de la Peugeot au un stand foarte bogat, afişând o pleiadă de noutăţi. Cea mai importantă, bineînţeles, este noul Peugeot 508, despre care aflaţi acum primele impresii în direct.

Prezentat în premieră mondială la salonul parizian,noul Peugeot 508 se dovedeşte o surpriză foarteplăcută. Pe viu, berlina de clasă medie a francezilorafişează un stil plăcut, sobru, serios, pe gustul clientelei caredoreşte maşini de calitate.

Detaliile lui 508 sunt atent realizate, per total fiind clar căfrancezii au ca obiectiv "vânătoarea" de maşini germane.Dimensiunile maşinii sunt şi ele generoase, plasând 508 la limitaclasei mari - de altfel, berlina francezilor înlocuieşte, dintr-olovitură, atât modelul 407, faţă de care plusează cu un interiormult evoluat calitativ, dar şi modelul 607, faţă de care nu îşiface probleme în privinţa spaţiului în spate.

Atunci când iei loc la volanul lui508, simţi imediat că maşina are clare tendinţe premium,majoritatea materialelor fiind excelente calitativ (ce-i drept,maşina expusă este în nivelul maxim de echipare). Amenajareabutoanelor şi marele display central dau dovadă de o bunăergonomie, dar şi de o foarte bună lizibilitate, domenii care pânăacum puteau fi criticate la berlinele Peugeot.

În ce priveşte locurile din spate, spaţiul pentru genunchi şipentru cap este la cote foarte bune, 508 fiind relativ aproape dereferinţa în materie, Skoda Superb. Nici portbagajul nudezamăgeşte, mai ales că deschiderea se realizează tot automat, dela zeroul din logo-ul 508. O notă foarte bună pentru versiuneabreak, al cărei hayon se poate deschide automat, iar portbagajularată foarte încăpător.

Una dintre marile surprize ale standului francez a fostconceptul unui mic SUV pseudo-coupe, denumit PeugeotHR1. Este, practic, precursorul unui model de serie careva rivaliza cu Nissan Juke şi preia elementele de design de lamagnetizantul Peugeot SR1, care rămâne în continuare piesa derezistenţă a standului Peugeot.

Nu putem trece cu vederea primul model hibrid-diesel, Peugeot3008, care promite niveluri de consum şi emisii de CO2mult mai coborâte. În rest, standul Peugeot la Salonul AutoParis 2010 are ca temă centrală "podul peste timp", istoriamărcii având un loc bine stabilit.