Mai adăugăm un motiv pe lista de ieşit în stradă?

Nu aduce anul, ce taxe aduce Guvernul

Mai adăugăm un motiv pe lista de ieşit în stradă? Mai adăugăm un motiv pe lista de ieşit în stradă?

Ne-am săturat sau neam săturat? Din păcate e o glumă care merge la poporul ăsta de prin 47 până azi. Suntem sătui de prea mult timp ca să mai avem energie pentru judecată. O să ajungem să dezvoltăm intoleranţă la taxe şi să fim trataţi de nişte medici specializaţi pe o nouă patologie. Se va transmite pe cale genetică şi va fi o boală ereditară. Se spune că de la cap vine totul. Dar şi de la cap se împute treaba.

Aşa căcapii noştri par să-şi bată cuite-n talpă cu fiecare decizie aparent împotriva Poporului. De ce spunem aparent? Pentru că şi să fie bine, noi nu mai avem încredere. Cum ar fi să vă treziţi după 1000 de taxe şi reforme financiare pentru susţinerea ţării că de mâine primiţi un bonus de 1.000 de lei pe lună numai pentru că existaţi. Toţi românii care există primesc de la Stat 1.000 de lei. Sigur că nu veţi mai avea încredere. Sigur că vă veţi întreba aşa cum “neam” obişnuit – ok, dar ce vrea Guvernul în schimb de la noi? Ce va urma după acest bonus? Ce taxe vor creşte, pe ce altă parte vom contribui cu 1.001 lei pentru cei 1.000 primiţi?

În acest sezon în care Guvernul lucrează cu o poftă nemaivăzută când noi ne-am fi aşteptat să fie prin Poiana Braşov la chermeze, apar legi şi amendamente care ne bulversează. Ca şoferi, ştim că suntem din ce în ce mai aproape de o taxă de mediu care ne va penaliza pe toţi, indiferent că avem euro 1 sau 6, că avem salarii de 10 sau de 1.000 de euro. Vom plăti orice am face. Respecţi legea?! Atunci trebuie să plăteşti. Ăsta e noul paradox prin care se conduce această ţară.

Un nou proiect de ordin al ministrului transporturilor Felix Stroe – omul care dă numele unei străzi în Constanţa – spune că taxa de pod pe care o vom plăti pe Podul Prieteniei (Giurgiu-Ruse) va creşte cu un leu pentru maşinile mici (de la 13 la 14). Şi cei care au microbuze de marfă cu masa sub 3.5 tone vor plăti 28 în loc de 27 de lei. Cei cu tonaj greu (max. 12 tone) şi trei osii, vor plăti 115 în loc de 111 lei.

Acum, la ce trafic greu, în general, de la români la bulgari şi invers, imaginaţi-vă ce bani va face Statul din câte un leu în plus. Dacă în valoarea absolută nu pare o creştere mare, gândiţi-vă că procentual este o creştere cu aproape 10%. Ştiţi ce înseamnă o creştere a cheltuielilor sau a veniturilor unei companii cu 10% - poate însemna falimentul, respectiv un an financiar glorios. Aşa trebuie să judecăm şi când vine vorba de o mărire sau de o scumpire făcută de stat contribuabililor ei.

Autor Alexandru Banu