Mai multe fabrici în Europa Centrală şi de Est

Producătorii auto vor aloca sume importante extinderii în Europa Centrală şi de Est, inclusiv în România, întrucât cererea este foarte mare, iar fabricile actuale sunt la capacitate maximă, relatează Czech Business Weekly.

Mai multe fabrici în Europa Centrală şi de Est Mai multe fabrici în Europa Centrală şi de Est
Potrivit unui studiu realizat de PricewaterhouseCoopers (PwC), producţia globală de autoturisme va creşte în perioada 2006-2014 cu 19%, la 78 de milioane de unităţi. Cu toate că statele asiatice China şi India, alături de alte ţări în curs de dezvoltare, vor avea cea mai mare contribuţie la această creştere, pieţele dezvoltate vor asigura, în continuare, o treime din avansul total.

"Potrivit studiului nostru, Europa Centrală şi de Est ar trebui să fie ţinta pentru investiţii ale producătorilor auto în valoare de şase miliarde de dolari. O parte semnificativă a acestor investiţii se va orienta către Cehia, Polonia, Slovacia, Ungaria şi România, în timp ce cea mai mare parte a autoturismelor vor fi produse în Cehia şi Slovacia", a afirmat Stephen Booth, partener la PwC Cehia.

Producătorii din Uniunea Europeană vor spori, cel mai probabil, eficienţa fabricilor europene cu circa 7% până în anul 2014. UE, piaţa auto internaţională cu cel mai rapid ritm de creştere, ar putea majora producţia de autoturisme cu 2,7 milioane de unităţi pe an până în 2014. Această evoluţie este urmarea creşterii cererii de autoturisme în noile state comunitare, precum şi a exporturilor şi a interesului sporit al europenilor pentru vehicule de calitate. Potrivit studiului PwC, avansul anticipat al producţiei auto în statele UE va fi determinat mai ales de revigorarea brandurilor tradiţionale şi nivelul ridicat al producţiei în ţările cu expertiză vastă în acest sector.