Marcaje rutiere întortocheate, inaugurate la Timişoara: cresc “substanţial fluenţa în trafic”

Liniile imaginare de care ţin cont şoferii atunci ...

Marcaje rutiere întortocheate, inaugurate la Timişoara: cresc “substanţial fluenţa în trafic” Marcaje rutiere întortocheate, inaugurate la Timişoara: cresc “substanţial fluenţa în trafic”

Liniile imaginare de care ţin cont şoferii atunci când se află într-o intersecţie au fost trasate pe carosabil pe o stradă din Timişoara, primarul Nicolae Robu precizând că aceste marcaje cresc “substanţial fluenţa în trafic”, transmite corespondentul MEDIAFAX.

Peste 6,5 milioane de euro a alocat Primăria Timişoara pentru modernizarea străzii Popa Şapcă, una dintre cele mai circulate artere din oraş. La finalul a doi ani de lucrări, care au presupus, printre altele, lărgirea pasajului de sub calea ferată şi extinderea la patru benzi a străzii, marţi, a avut loc ceremonia oficială de redeschidere a circulaţiei.

GALERIE FOTO

Reprezentanţii Primăriei Timişoara au ales să traseze mai multe marcaje rutiere întortocheate la intersecţia str. Popa Şapcă cu str. Aristide Demetriade, identice cu cele realizate la pasajul Jiul din oraş, inaugurat în toamna anului trecut după lucrările de modernizare. Imaginile cu intersecţia de pe str. Jiul au făcut înconjurul lumii, iar nu puţini au fost timişorenii care au făcut o serie de comentarii cu privire la marcajele rutiere.

“Am ales aceeaşi soluţie ca la Jiul pentru că este un lucru demonstrat că şoferii apreciază aceste marcaje şi specialiştii au demonstrat, de asemenea, prin măsurători de trafic, că se creşte fluenţa în trafic substanţial. Nu este invenţia noastră, în Japonia au apărut pentru prima dată astfel de marcaje şi ele acum se răspândesc în multe locuri. Hai să fim logici, să înţelegem uşor: când sunt două benzi curbate, care-şi schimbă direcţia la 90 de grade, şoferii care conduc maşini alăturate una alteia pe aceste benzi, ei sunt precauţi şi merg de regulă cu 10 km/h. În momentul în care există ghidaje prin astfel de marcaje, se circulă cu cel puţin 30 de km/h şi în felul acesta fluenţa în trafic creşte foarte mult. Prin urmare, într-o intersecţie precum Jiul ar fi trecut pe un verde la semafor cinci maşini pe bandă, aşa trec 15-20 de maşini pe bandă. Noi trebuie să fim oameni raţionali şi să nu trecem la luarea în derâdere a unor soluţii date de specialişti. Sigur, privind de sus, dintr-o dronă, pare ciudat să vezi marcaje întortocheate, pentru şoferi nu sunt deloc întortocheate, iar aici sunt chiar uşor de identificat în trafic”, a afirmat Nicolae Robu.

Citeşte articolul complet pe Mediafax.ro