Maşina electrică pe care s-ar putea s-o iei prin programul Rabla de la anul sau în cel mult doi ani. E mai frumoasă ca Tesla şi la preţ de "ocazie" (galerie foto)

Preţ bun pentru maşina electrică

Maşina electrică pe care s-ar putea s-o iei prin programul Rabla de la anul sau în cel mult doi ani. E mai frumoasă ca Tesla şi la preţ de "ocazie" (galerie foto) Maşina electrică pe care s-ar putea s-o iei prin programul Rabla de la anul sau în cel mult doi ani. E mai frumoasă ca Tesla şi la preţ de "ocazie" (galerie foto)

Chinezii au o piaţă de maşini cu 50% mai mare decât cea europeană. Vând ~ 25 de milioane de maşini pe an. În acest bazar în care mărcile germane deschid fabrică după fabrică în China, iar consorţiile chinezeşti cumpără pachete majoritare de acţiuni la brand-urile tradiţionale europene, startup-urile încearcă marea chinezească cu vehicule noi, revoluţionare. Şi e plin de mărci locale care au un singur scop: să fie mai bune decât Tesla.

Byton este una dintre aceste companii şi pregăteşte pentru 2019, 2020 şi 2021 trei maşini, pe o platformă comună. Gama de start o să aibă un SUV, un sedan şi un minivan cu 7 locuri. În ianuarie, Byton ne-a arătat SUV-ul şi arată excepţional. SF aşa cum te aştepţi să arate o maşină la nivelul Teslei americane. Ăsta e viitorul, nu poţi să mai vii cu maşini conforme realităţii pe care o trăim azi atât timp cât tu eşti cu mintea undeva departe. Mai ales că vorbim de o nouă decadă a mileniului trei. Parcă toţi producătorii şi-au fixat o bornă importantă în relansarea gamelor, începând cu 2020. Sau douăzeci-douăzeci ca să înţeleagă toată lumea.

Byton SUV concept (galerie foto)

În iunie, la CES-ul din Shanghai (Consumer Electronics Show), Byton o să ne arate şi sedanul. Toate maşinile Byton vor avea câte două motoare electrice, unul pe fiecare punte. SUV-ul, ca şi sedanul, probabil, vor avea două seturi de baterii litiu-ion, de 71 şi de 95 kWh. Diret proporţional, autonomiile vor fi de 320 sau 500 de kliometri. Prima piaţă pe care vor să intre cu maşini de serie, Byton, este China, cea de acasă.

Preţul de start pentru cel mai ieftin model din cele trei pregătite va fi 45.000$. Prin programul Rabla Plus care va continua probabil şi în anii următori, asta înseamnă că vă veţi putea lua maşina asta cu 10.000 de euro mai ieftină decât preţul de bază atunci când o să apară. Dacă SUV-ul are termen de lansare începutul lui 2019, sedanul urmează la doi ani după. Piaţa americană şi cea europeană vor primi din 2020 primele Byton, dacă totul e în regulă cu standardele UE pe care trebuie să le respecte. Reţeaua de distribuţie nu va fi una clasică, ci de tip boutique, precum cea Tesla. Byton va mai prezenta un model nou, probabil minivan-ul cu 7 locuri, la Săptămâna Modei de la Milano, în septembrie, în acelaşi timp cu Salonul Auto de la Frankfurt.  

Autor Alexandru Banu