Maşina românească pe care chinezii au copiat-o înainte de BMW şi Porsche - GALERIE FOTO

O variantă extrem de rară de model Dacia...

Maşina românească pe care chinezii au copiat-o înainte de BMW şi Porsche - GALERIE FOTO Maşina românească pe care chinezii au copiat-o înainte de BMW şi Porsche - GALERIE FOTO

O variantă extrem de rară de model Dacia a fost descoperită în câteva fotografii făcute în China în 1992. Iar acum vine întrebarea: cum a ajuns acolo?

Dacia a început producţia la modelul pick-up double cab 1307 în 1992 în România, dar se pare că o firmă din China a încercat să facă acelaşi lucru în aceeaşi perioadă, însă cu câteva modificări interesante.

Imaginile de mai jos, preluate de pe blogul Volga Neagră, sunt, se pare, singurele cu Dacia 1307 Double Cab construită în China de compania numită Xingtai 114 Automobile Works.

Pozele, făcute în 1992, ne arată o camionetă cu cabină dublă, însă cu o benă mai scurtă decât la varianta românească a modelului 1307. De altfel, după cum scrie autorul materialului original, se pare că ar fi vorba despre un şasiu de Dacia 1304 modificat, adică un pick-up cu două uşi care a fost transformat într-unul cu patru portiere.

Totodată, trebuie menţionat că farurile duble cu mască groasă nu au fost montate niciodată pe varianta 1307 făcută în România, la noi pornindu-se producţia la acest model cu faruri dreptunghiulare şi semnalizatoare portocalii.

Conform sursei, firma din China ar fi asamblat astfel de Dacii la începutul anilor ’90, însă nu se ştie dacă din kituri CKD sau SKD (complete knock down sau semi knock down). Pe lângă Dacia, Xingtai 114 a construit autobuze, ambulanţe şi câteva pick-upuri, însă fabrica a dispărut înainte de anul 2000, iar informaţiile despre companie sunt inexistente.

Interesant este că Dacia a exportat din România în China modele utilitare în aceeaşi perioadă, aşa că nu se ştie exact care a fost legătura dintre compania românească şi fabrica din China, dar e clar că un astfel de exemplar găsit astăzi ar fi o raritate savurată de pasionaţii mărcii româneşti.

Foto via Volga Neagră