Mazda are un nou CEO şi un nou target: să crească vânzările la 2 milioane de maşini pe an

Autor: Visan Marian 12 mai 2018 Știri auto
Mazda are un nou CEO şi un nou target: să crească vânzările la 2 milioane de maşini pe an

Mazda Motor Corp., unul dintre cei mai mari producători auto la nivel mondial, l-a numit pe Akira Marumoto în funcţia de director executiv, în locul lui Masamichi Kogai care va prelua funcţia de preşedinte al companiei, relatează Bloomberg. 

Noul CEO are misiunea de a creşte a vânzările anuale la 2 milioane de autovehicule, de la 1,6 milioane în prezent, până în 2024.

Marumoto deţinea până în prezent funcţia de vicepreşedinte executiv al gruplui, şi conducea operaţiunile din S.U.A.

În timpul mandatului său, Kogai a dezvoltat un parteneriat mai strâns cu rivalii japonezi de la Toyota.

Schimbarea la vârful companiei vine pe fondul unei tranziţii în industria auto de la autovehiculele tradiţionale la maşini autonome, conectate şi electrice, dar şi pe fondul creşterii semnificative a pieţei auto din China, alăturată de o scădere a pieţei auto din SUA.

Pentru Mazda, vânzările din China a depăşit anul trecut vânzările din SUA, China devenind astfel cea mai mare piaţă a companiei.

Profitul operaţional al Mazda a scăzut cu mai mult de o treime, de la un nivel record în anul 2016, pe fondul unor rezultate slabe pe piaţa din SUA.

Acţiunile Mazda au înregistrat o creştere de 1%, ajungând la 11,24 euro/titlu, ducând capitalizarea companiei o valoare de aproximativ 7,12 miliarde de euro.

Pe parcursul mandatului lui Kogai, acţiunile Mazda au scăzut cu aproape 5%, pe fondul schimbărilor tehnologice, unde a trebuit să investească masiv pentru a ţine pasul, dar şi pe fondul unei lupte mai agresive din partea competiţiei.

Un alt factor esenţial pentru Mazda – care nu oferă în prezent vehicule electrice – a fost stabilirea unui parteneriat cu Toyota şi cu producătorul auto Denso pentru a dezvolta în comun platforme.

Urmărește Promotor.ro pe Google News


Visan Marian
Visan Marian
Începând cu anul 2015, Marian Vișan s-a implicat în domeniul auto, însă experiența sa în jurnalismul online începe din 2006, în timpul studiilor la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării. La vârsta de 18 ani a început să se familiarizeze cu mașinile odată cu obținerea permisului ... citește mai mult
Ziarul Financiar
Ziarul Financiar

Comentarii
Inchide