Mercedes îşi reinventează istoria 4x4 cu această maşină

Linişte-n sală, aşezaţi-vă la locurile dv

Am vorbit  atât de mult despre maşina asta că nici nu mai ştim ce să mai spunem. Niciodată vorbele şi înscrisurile nu sunt suficiente pentru un brand care nu a ştiut niciodată ce e suficienţa. Autosuficienţa. Aici avem o poveste de aproape 40 de ani, scrisă şi rescrisă. Primul G Klasse, colaborare îndelungată austriaco - germană poate fi încadrat la maşini de epocă. Ştiţi care e culmea G-ului? Că nu prea poţi să faci diferenţa dintre generaţii. Două la număr, facelift-uri şi ediţii speciale cu zecile. Pentru “săracii” care şi-au permis unul standard sau pentru şeicii care cu comandat fără număr cu jante din aur de 24 de karate. Maşina asta a apărut pe lume în 1980 şi acum e gata să revină cu un design – spun cei de la Mercedes – altfel. Altfel nu înseamnă că va arăta ca un SUV. Va rămâne tot un cub supercapabil. Probabil că va avea nişte faruri – stopuri noi, poate o grilă în ton cu noua linie de design şi va fi sigur mai mare. Sursele 4x4 spun că va fi mai mult loc înăuntru pentru pasageri.

Şi înăuntru va fi cea mai mare transformare a lui G. Am văzut în poze că proprietarii pot alege între ceasuri cu afişaj analog şi cele două tablete enorme contopite. Cea cu instrumentarul de bord şi cea de infotainment. Altfel am văzut nişte aeratoare trademark pentru noua gamă Mercedes, cele care arată ca nişte motoraşe de avion.

Acum a apărut şi primul filmuleţ, un teaser oficial scos de Mercedes cu noul G Klasse. Pe foarte repede-‘nainte, zărim exact ceea ce spuneam că am zărit şi în pozele oficiale. Tot ce mai rămâne de văzut e pe 14 – 15 ianuarie la Salonul Auto Internaţional de la Detroit, prima mare convenţie auto din 2018.

Dar suntem siguri şi trăim cu speranţa că nemţii ne vor mai picura detalii importante în fiecare zi din această numărătoare inversă până la noul Mercedes Clasa G.

Până atunci ne rămâne să sperăm la aceleaşi lucruri bune cu care ne-a învăţat Mercedes pe Clasa G – multă putere AMG. Urmează Brabus la microfon cu namilele de aproape 1.000 de cai pentru circuit.

Autor Alexandru Banu