Mercedes lucrează la un sistem cu coduri QR care ar putea ajuta victimele accidentelor

Germanii de la Mercedes-Benz lucrează la un sistem care ar putea ajuta echipele de intervenţie în cazul unui accident să acţioneze mai rapid şi mai eficient, fără a fi nevoiţi să caute fişele de intervenţie pentru fiecare maşină în parte.

Mercedes lucrează la un sistem cu coduri QR care ar putea ajuta victimele accidentelor Mercedes lucrează la un sistem cu coduri QR care ar putea ajuta victimele accidentelor

Mercedes-Benz lucrează la un sistem cu coduri QR care ar putea ajuta echipele de intervenţie să acţioneze mai rapid şi mai eficient în cazul unui accident rutier. Germanii vor să lipească pe toate maşinile lor câte un abţibild cu un cod QR localizat în interiorul uşiţei buşonului de carburant, care, atunci când e scanat cu un telefon sau o tabletă, descarcă automat de pe internet informaţiile necesare pentru intervenţia asupra maşinii accidentate.

Mai exact, Mercedes-Benz se foloseşte de fişele de intervenţie furnizate de ADAC pentru a indica, pentru fiecare maşină în parte, unde sunt airbagurile, bateria, rezervoarele de combustibil, cablurile electrice, cilindrii de presiune înaltă şi, în cazul maşinilor electrice şi hibride, unde se află bateriile şi cablurile electrice de voltaj înalt.

În prezent, pompierii, poliţiştii şi medicii se bazează pe fişele de intervenţie cu care sunt dotate maşinile, însă unele vehicule, mai ales cele mai vechi, nu au parte de aşa ceva. În acest caz, salvatorii trebuie să caute singuri, pe internet sau în arhiva fizică, fişele de intervenţie. Asta dacă ştiu cu ce maşină au de-a face, fireşte.

Sistemul celor de la Mercedes scapă echipele de intervenţie de această bătaie de cap şi oferă toate informaţiile de care au nevoie prin intermediul unui simplu abţibild. Singura problemă ar fi că telefonul sau tableta cu care se verifică fişele de intervenţie trebuie să fie conectate la internet şi accidentele au uneori prostul obicei să se întâmple unde nu prea există semnal la telefon.

Chiar şi aşa, însă, este o iniţiativă interesantă, care se foloseşte de o tehnologie existentă pentru a uşura munca în situaţii de urgenţă. Mai mult, cei de la Mercedes-Benz au ales să nu îşi breveteze sistemul pentru ca şi ceilalţi producători să aibă acces la această tehnologie.