Mercedes, zgârcita-şefă în grupul celor mai bogate

Angajatul face firma

Mercedes, zgârcita-şefă în grupul celor mai bogate Mercedes, zgârcita-şefă în grupul celor mai bogate

Nu luaţi sfatul nostru pe bune. Nu e un moment bun să staţi pe bară. Ianuarie şi februarie sunt luni critice în care nici dracu nu angajează. Să rămâi acum pe drumuri e nasol şi nu vrem să fim responsabili. Noi vorbim acum despre un brand atât de mare care nu că-şi permite să dea astfel de bonusuri, ci eticheta aia în trei colţuri îl obligă să fie dator angajaţilor.

Fără forţa de muncă, Mercedes ar fi numai o idee mişto şi un desen cu 4 roţi pe o foaie. Chiar şi în era automatizării absolute, omul dă tuşa finală unui produs extraordinar – aşa cum sunt maşinile Mercedes. Şefii şi acţionarii unei mărci atât de mari – sunt conştienţi că omul face produsul şi le sunt recunoscători oamenilor pentru efortul depus în cursul anului. Aşa a ajuns Mercedes în 2017 la 2.29 de milioane de maşini vândute. Atenţie că vorbim despre o maşină premium. Preţul de plecare pentru cel mai accesibil Mercedes e de 24.000 de euro (A Klasse). E nevoie să mai spunem că-n banii ăştia îţi iei un SUV coreean full option şi ceva pe lângă? Asta e diferenţa dintre premium şi volum (sau “de buget” sau – şi mai urât – low cost).

În 2017, cu aceste peste 2 milioane de maşini vândute, Mercedes a făcut record de încasări – 14.7 miliarde de euro (sumă înainte de impozite şi taxe). Datorită acestei sume colosale, nemţii au hotărât că e cazul să-şi recompenseze 130.000 de angajaţi, pentru merite deosebite. Un fel de “angajaţii anului”. Vă daţi seama că în numărul ăsta intră şi muncitori de pe linia de asamblare, pentru că nu pot fi sute de mii angajaţi în top management. Cât vor primi pentru munca bună prestată? Câte 5.700 de euro. În aprilie îi vor primi împreună cu salariul „corespunzător şi aferent”.

Dacă împărţim la 12 luni, o să vedem că e o creştere a salariului cu  aproape 500 de euro pe lună. Parcă aşa mai venim din lumea civilizată, nu? Conform site-ului Autoblog.nl, Porsche a dat angajaţilor bonusuri de 9.000 de euro. La BMW s-au dat prime de 8.000 de euro / an în ultima perioadă.  Ok, deci cine era zgârcitul?

Autor Alexandru Banu