Mergi cu ea 1.000 de km şi o încarci în 3 minute

Japonezii s-au dus mult în faţă

Mergi cu ea 1.000 de km şi o încarci în 3 minute Mergi cu ea 1.000 de km şi o încarci în 3 minute

Este un asediu al producătorilor. Ba cu hibride şi cu electrice, ba cu mijloace neconvenţionale de transport. În a doua categorie intră de la trotinete până la capsula subterană a lui Elon Musk pe care o afce cu nou-înfiinţata companie The Boring. Companiile tradiţioanle care câştigă din volume de vânzări scad consumul sau îl fentează, “lucrează” la noxe, toată lumea e disperată să consume puţin şi să polueze şi mai puţin. E normal, natura nu mai are răbdare, oricum am depăşit termenul de reabilitare. Problema e însă la noi. Trăim cu impresia că suntem nişte cobai pe care se fac experimente de tehologie, de preţ, de calitate şi de prognoze. Parcă de la un an la altul ni se dau din ce în ce mai multe opţiuni volatile. Nu ştii dacă viitorul e hibrid, e electric, e cu hidrogen sau nu o să mai fie. Eşti forţat să faci o alegere de cumpărare cu prea multe variabile. Înainte alegeam dintre sedan, break şi hatchback, benzină sau diesel. Acum avem SUV-uri în fiecare clasă, break-uri la fel, cu toate metodele de alimentare posibile. E ok să ai opţiuni însă lumea parcă e un parc de distracţii fără consens. Ok, hai să nu devenim comunişti.

Astăzi vorbim despre evoluţia Toyota în sectorul hidrogen şi am ales 10 lucruri semnificative despre noul concept pe care japonezii îl vor prezenta la Tokyo.

  1. Se numeşte Fine-Comfort Ride şi numele şi are o autonomie cu 50% mai mare decât Mirai – maşina anterioată cu hidrogen făcută de Toyota.
  2. Autonomia e de 1.000 de km, mult peste cei 650 pe care tot Mirai-ul îi avea garantaţi.
  3. Maşina o să aibă cel puţin nivelul 3 de autonomie şi multă inteligenţă artificială.
  4. China, Franţa, India şi Anglia vor să interzică maşinile cu motoare cu ardere internă şi asta înseamnă că Toyota are un avans în comparaţie cu concurenţa ei în segmentul hidrogen.
  5. Principalul concurent pentry Fine-Confort Ride este cel pe care îl avea şi Mirai, Honda Clarity.
  6. Japonia lucrează permanent la o infrastructură care să crească numărul maşinilor cu hidrogen la 40.000 până în 2020. Azi sunt numai 2.200 de bucăţi.
  7. În Toyota Fine-Comfort Ride încap 6 oameni în orice aşezare posibilă a scaunelor.
  8. Alimentarea maşinii ţine 3 minute.
  9. Toyota vrea să furnizeze soluţii de transport numai cu hidrogen pentru Olimpiada din 2020.
  10. Emisiile maşinilor cu hidrogen sunt apă şi căldură

Autor Alexandru Banu

citeşte aici şi despre maşina care merge 100 de ani cu 8 grame de combustibil