Michelin explică noua reglementare europeană privind etichetarea anvelopelor

Michelin sprijină introducerea noului sistem european de etichetare a anvelopelor şi oferă consumatorilor informaţii practice privind trei caracteristici importante de performanţă: frânarea pe carosabil umed, eficienţa energetică şi zgomotul la rulare.

Michelin explică noua reglementare europeană privind etichetarea anvelopelor Michelin explică noua reglementare europeană privind etichetarea anvelopelor

Noua etichetare a anvelopelor a fost creată pentru a aduce beneficii consumatorului, comunităţii dar şi pentru a contribui la o mobilitate durabilă. Toate acestea pot fi îndeplinite prin atingerea unor obiective precum îmbunătăţirea eficienţei energetice a transportului rutier şi reducerea emisiilor de CO2 asociate, îmbunătăţirea siguranţei rutiere, reducerea zgomotului asociat transportului rutier, dar şi prin sprijinirea consumatorilor pentru a face o alegere informată. 

Consumatorii au multiple aşteptări de la anvelopele lor: mai multă siguranţă la drum, o valoare mai bună pentru preţul plătit pentru acestea, creşterea plăcerii de a conduce şi mai mult respect pentru mediul înconjurător. Studiile de piaţă spun că, în primul rând, consumatorii doresc de la anvelopele lor siguranţă (61,5%), apoi longevitate (57%) şi economie de combustibil (47%).

Nevoile consumatorilor merg dincolo etichetă. De exemplu, atunci când vine vorba de siguranţă, noua etichetă ia în considerare numai frânarea pe carosabil umed. Dar 70% din accidente au loc pe suprafeţe uscate iar aderenţa pe suprafeţe umede, în viraje, este de asemenea foarte importantă. Dincolo de clasificări şi performanţele luate în considerare de etichetarea anvelopelor, Michelin se concentrează pe oferirea mai multor performanţe într-o singură anvelopă, datorită celor mai înalte tehnologii Michelin.

Ştiaţi că?

• 60% din accidente au loc în oraşe, la viteze reduse.
• 75% din accidente au loc pe drum drept (20% pe carosabil umed).
• 25% din accidente au loc în viraje (50% pe carosabil umed).
• 99% din accidentele pe carosabil umed, au loc pe porţiuni acoperite cu puţină apă.

Strategia Michelin se concentrează pe proiectarea şi fabricarea unor anvelope care să combine siguranţa în toate condiţiile de rulare (pe carosabil umed şi uscat, în linie dreaptă, dar şi în viraje) eficienţa energetică optimă şi randamentul kilometric sporit, care influenţează în mod direct costul total al exploatării unui vehicul, o preocupare majoră pentru consumatori, chiar dacă nu apare inclus în noua reglementare. Longevitatea anvelopelor existente pe piaţă diferă foarte mult. Există anvelope cu o durată de exploatare dublă faţă de alte anvelope sau anvelope care pot fi rulate cu un an în plus faţă de celelalte.

Începând cu 1 noiembrie 2012, toate anvelopele comercializate în Europa trebuie să aibă lipită o etichetă care să conţină informaţii privind trei criterii de performanţă. Două dintre acestea vizează mediul (eficienţa energetică şi zgomotul la rulare) şi cel de-al treilea vizează siguranţa. Noua reglementare europeană impune ca toate anvelopele comercializate să aibă lipită o etichetă care să indice rezistenţa la rulare (a se vedea explicaţiile detaliate de mai jos), nivelul zgomotului la exterior şi distanţa de frânare pe carosabil umed.

Obiectivele aceste reglementări, sunt:

• Imbunătăţirea eficienţei energetice a transportului rutier şi reducerea emisiilor de CO2 asociate
• Imbunătăţirea siguranţei rutiere
• Reducerea zgomotului asociat transportului rutier

Aceste obiective vor fi atinse prin sprijinirea consumatorilor să facă o alegere informată atunci când îşi achiziţionează anvelopele. 

Această iniţiativă susţinută de Michelin va pune la dispoziţia consumatorilor informaţiile necesare pentru o mai bună înţelegere a siguranţei şi a impactului pe care anvelopele îl au asupra mediului înconjurător, oferind în final beneficii întregii comunităţi. Noua reglementare este cu atât mai importantă cu cât impune afişarea datelor privind eficienţa energetică a anvelopelor.

Eticheta va arăta ca şi etichetele lipite în prezent pe aparatura electrocasnică. Pe această etichetă va fi afişată clasa de performanţă a anvelopei, pe baza a trei criterii:

• Rezistenţa la rulare, prin care se indică impactul asupra consumului de carburant şi, implicit, al nivelului emisiilor - clase de la A la G.
• Frânarea pe carosabil umed, măsurată prin distanţa de frânare pe suprafeţe umede - clase de la A la F.
• Nivelul de zgomot la exterior - măsurat în decibeli (dB) – cu trei clase.

Începând cu 1 noiembrie 2012, noua etichetă trebuie lipită pe toate anvelopele pentru turisme, vehicule utilitare, camioane, autobuze şi autocare fabricate după 1 iulie 2012 şi trebuie să fie inclusă în formă standardizată şi în documentaţia şi materialele tehnice promoţionale online ale constructorului de anvelope.

Aceste informaţii trebuie să fie incluse sau ataşate la factura emisă, permiţând astfel utilizatorilor finali să înţeleagă mai bine anvelopele şi să le compare pe baza celor trei criterii de performanţă.

 

Citeşte mai departe în pagina următoare »