Mission o să aibă autonomie de 600 de km



Nu ştim alţii cum sunt, dar când eşti Porsche ...

Mission o să aibă autonomie de 600 de km Mission o să aibă autonomie de 600 de km

Da, atunci când eşti Porsche nu poţi să te bazezi pe istorie şi să-i dai înainte cu tupeul benzinei. Trebuie să te adaptezi. Porsche oricum nu e un brand de unul singur. Sunt nişte acţionari şi un concern întreg de care depinde. Cine credea că va vedea SUV-uri Porsche? Şi puişori de SUV-uri sau de 911? Dacă astea au fost erezii, atunci Panamera a fost văzut un pic mai bine, un braţ de balenă în faţă cu tot cu puterea de pe maşină.

Da, Porsche nu mai e numai acel Porsche. E o companie care produce maşini premium, iar când se plictiseşte mai scoate câte un 918 sau 718 care devin maşini istorice în top 100. Are de unde, are resurse.

Ţiriac şi-a luat unul dintre cele 99 Mercedes-uri Maybach G650 cabrio. Ultimul s-a dat cu 1.4 mil. euro

Maşinile Porsche aduc 17.000 de euro profit net în medie, o margine care pentru cei mai mulţi e undeva unde n-au visat în viaţa lor. Aşa că, poate 8 miliarde de dolari investiţie în proiectul de electrice pe termen mediu, nu e chiar o strofocare prea mare. Până la urmă, Porsche investeşte 8 miliarde ca să scoată marja aia de profit despre care vorbeam mai devreme.

După ce a alocat 4 miliarde la prima strigare, a mai pompat acum încă aproape 4 cu destinaţii precise în cercetare şi dezvoltare. Conform Business Insider, 620 de milioane merg în proiectul Mission E – maşina electrică adevrsar direct pentru Tesla, din toate punctele de vedere. Inclusiv cel al preţului care nu va trece de un 80.000 de euro. Autonomia va fi undeva între 400 şi 600 de kilometri. Puterea? Vreo 700 de cai, dar nu mai puţin de 650.

Spuneam de alocarea bugetului suplimentar de 4 miliarde. Încă 1.2 mld. se duc la electrificarea gamei actuale – adică diversificarea modelelor prin adăugarea versiunilor mild-hybrid sau hybrid.

Restul din bani se împart la dezvoltarea liniilor de producţie pentru maşinile electrice şi a unei infrastructuri pentru încărcare. Aici, porsche are de recuperat în raport cu Tesla. Există, desigur, şi varianta unui parteneriat în care să folosească şi Porsche, staţiile Tesla.

Tot conform Business Insider, Mission E, primul model full electric Porsche, o să apară anul viitor.

Autor Alexandru Banu