Modificări taxa de primă înmatriculare

Guvernul vrea să rezolve disputa cu Comisia Europeană, privind taxa de primă înmatriculare, prin creşterea acesteia chiar şi de aproape trei ori în cazul maşinilor noi şi printr-o o uşoară diminuare pentru cele vechi, astfel încăt să se evite discrimnarea fiscală dintre autombilele noi şi cele vechi.

Modificări taxa de primă înmatriculare Modificări taxa de primă înmatriculare
Comisia Europeană a incriminat încă de la început existenţa unei taxe de primă înmatriculare mult mai mare pentru automobilele de ocazie, importate din statele comunitare, comparativ cu cele noi comercializate. Pentru a ajunge la un consens, Executivul  propune celor de la Bruxelles o taxă majorată pentru automobilele noi în încercarea de a se conforma cu legislaţia europeană în vigoare. Măsura îndrăzneaţă se bazează pe creşterea evidentă a pieţei în ultimii ani, guvrenanţii sperând că majorarea acestui instrument fiscal se va resimţi într-o măsură mică în cererea de automobile.

Situaţia tradusă în cifre s-ar rezuma în felul următor: dacă taxa actuală pentru o maşină nouă cu norma de poluare Euro 4 şi cu cilindree de 1.400-1600 de centimetri cubi gravitează acum în jurul la o sută de euro, în noua formulă pe care Executivul o propune Comisiei aceasta creşte până la mai mult de 400 de euro. În acelaşi timp, ea scade o dată cu vechimea maşinii, ajungând ca acelaşi automobil, dar vechi de doi ani, să fie taxat cu o sumă mai mică cu 15%.

În cazul unei maşini noi Euro 4 cu motor de 1.600 de centimetri cubi, taxa de primă înmatriculare va fi de circa 460 de euro, urmând să scadă progresiv în funcţie de vechimea maşinii. O maşină de acelaşi tip şi cu motorizare de peste 1.900 de centimetri cubi va fi înmatriculată pentru o sumă ce se apropie de o mie de euro, au mai declarat sursele citate.

Cele mai noi maşini de tip Euro 3 cu cilindree de 1.400-1600 de centimetri cubi vor fi înmatriculate contra unei sume de aproape o mie de euro. Cuantumul scade şi în acest caz în funcţie de vechimea maşinii. Valoarea de aproximativ o mie de euro creşte în cazul maşinilor Euro 3 în funcţie de cilindreea motoarelor şi scade apoi în cadrul fiecărei clase de motorizare în funcţie de vechime.

 Acelaşi mod de calcul este aplicat şi în cazul celorlalte norme de poluare Euro, dar şi în cazul maşinilor non-Euro. Pe noul sistem de calcul al taxei, cea mai mare valoare a acesteia este de circa 5.500 de euro, fiind valabilă în cazul unei maşini non-Euro cu cilindreea de peste 3.000 de centimetri cubi veche de circa zece ani.

Varianta finală privind modalitatea de calcul a taxei de primă înmatriculare auto va fi stabilită la sfârşitul lunii ianuarie, printr-un act normativ, conform purtătorului de cuvânt din cadrul Guvernului, citat de Mediafax.