Momentul care poate REVOLUŢIONA Dacia - SANDERO cu încărcare wireless - FOTO

Vehiculul electric este construit pe un autoturism Dacia Sandero Stepway, prin înlocuirea sistemului ...

Momentul care poate REVOLUŢIONA Dacia - SANDERO cu încărcare wireless - FOTO Momentul care poate REVOLUŢIONA Dacia - SANDERO cu încărcare wireless - FOTO

Dacia Sandero Electron este un model experimental dezvoltat la Piteşti, a cărui baterie se încarcă wireless. Acesta este un concept de vehicul electric realizat la Centrul de cercetare al Universităţii din Piteşti în colaborare cu Renault Technologie Roumanie.

Vehiculul electric este construit pe un autoturism Dacia Sandero Stepway, prin înlocuirea sistemului clasic de propulsie cu un motor asincron cu puterea maximă de 32 kW, alimentat de la o baterie litiu-ion cu o tensiune de 250V, scrie Adevărul.

Acumulatorului măşinii se poate încărca prin cablu de la o staţie casnică/publică, sau prin inducţie (wireless). De precizat că sistemul experimental de alimentare inductivă implementat pe Dacia ELECTRON a fost realizat de un colectiv de cercetători de la ICMET Craiova şi INDAELTRAC Craiova.

Cei care s-au ocupat de acest proiect au ţinut să precizeze că maşina nu are nicio legătură cu niciun viitor produs Dacia (cel puţin deocamdată), chiar dacă este realizat pe o măşină a mărcii.

Maşina atinge 110 Km/h şi va fi testată oficial anul viitor.

Proiectul a fost deja salutat de cercetătorii străini la o importanţă conferinţă de profil desfăşurată recent în Germania. 

Sursă: Adevărul

Modelul experimental se alătură altor concepte realizate în ultimii 5 ani în cadrul centrului de cercetare. Printre acestea este şi Grand HAMSTER E4WD, prezentat în 2015

Dacia Hamster Hybrid-Electricway 4WD este un studiu al Centrului de Cercetare Universitară Ingineria Automobilului, din cadrul Universităţii din Piteşti, fiind parte a Programului EcoLOGIC şi urmărind realizarea unui automobil cu emisii CO2 de numai 99 g/km.

Platforma tehnică utilizată provine de la Dacia Sandero, iar sistemul de propulsie este de tipul EcoMatic Hybrid System (Energy conversion with autoMatic Hybrid System). Vorbim de un sistem hibrid diesel-electric, de tipul plug-in, motorul termic fiind plasat sub capota din faţă, iar sistemul electric în partea din spate - acesta pune în mişcare roţile din spate, ceea ce înseamnă că Dacia Hamster beneficiază de tracţiune integrală de tipul E-4WD (Electricway-4WD).

De menţionat că acest sistem de propulsie de pe Dacia Hamster este creaţia laboratorului Sisteme de Propulsie Alternativă şi Energii Regenerative, din cadrul Facultăţii Tehnice din Piteşti. Pentru Dacia Hamster mai este în studiu şi un sistem de alimentare cu energie electrică de la celulele fotovoltaice plasate pe acoperiş, dar şi dotarea maşinii cu un sistem Stop@Start pentru motorul termic.

Galerie foto cu Dacia Hamster