Nissan X-Trail

Lansarile din segmentul compact al SUV-urilor au continuat si la Geneva.

Nissan X-Trail Nissan X-Trail
Dupa ce, la Paris, Honda a venit cu CR-V, iar Land Rover a lansat Freelander 2, Nissan a prezentat la Geneva noul X-Trail, realizat pe aceeasi platforma cu noul compact al constructorului nipon, Qashqai. Ca in majoriatatea cazurilor, actuala generatie este mai lunga, mai lata si mai inalta, special pentru a oferi un interior mai mare. Lungimea a crescut cu 175 mm (ajungind la 4.630 mm), latimea este acum cu 20 mm mai mare (1.785 mm), in timp ce inaltimea s-a multumit cu 5 mm (2.630 mm), din considerente de stabilitate. Garda la sol este de 20 cm, in timp ce unghiurile de atac si degajare sunt de 28, respectiv 23 de grade, iar vadul maxim de 35 cm. Ele pot garanta o iesire pe un traseu de off-road mediu, insa nu foarte accidentat, datorita unei garzi la sol diminuate. Capacitatea de depozitare a portbagajului – 479 litri – poate fi marita la 603 litri daca sunt utilizate si spatiile de sub acesta. Spre deosebire de cele de la Honda CR-V si Toyota Rav4, bancheta spate nu dispune de sistem de culisare, dar poate fi rabatata 60/40, pentru a se obtine o suprafata de incarcare perfect plana.

Gama propulsoarelor este alcatuita din doua dieseluri si doua motoare pe benzina. Dieselurile, de 150 CP respectiv 173 CP, sunt realizate pe acelasi bloc motor de 1.995 cmc, versiunea mai puternica fiind echipata si cu intercooler. Iar pentru a polua mai putin, ambele dispun de filtru de particule. Pe benzina sint disponibile doua motorizari cu patru cilindri, una de 1.997 cmc care dezvolta 140 CP si una de 2.488 cmc si 169 CP. Sint disponibile doua transmisii, una manuala cu sase rapoarte si una automata CVT. De asemenea, este functional sistemul All Mode 4x4 cu trei moduri: 2WD, Auto si Lock – cu o distributie a puterii de 50/50 intre cele doua punti. Sistemul de tractiune dispune de noi functii, precum DDS (Downhill Drive Support) pentru asistenta la coborarea pantelor abrupte si USS (Uphill Start Support), care permite plecarea din rampa fara a se “scapa” automobilul inapoi. Modelul de virf va dispune si de controlul stabilitatii, pentru mai multa siguranta.