Noua generaţie Opel Meriva lansată în România

Cea de-a doua generaţie a modelului Opel Meriva este inovatoare, flexibilă şi stilată, având totodată un design deosebit de elegant. Este prevăzută cu o serie de funcţii inovatoare care au rolul de a optimiza utilizarea spaţiului interior.

Odată cu prima generaţie a modelului Meriva, lansată în 2003,Opel a creat un nou segment de piaţă, acela almonovolumelor de mici dimensiuni, disponibile la un preţavantajos. Prin intermediul sistemul flexibil de dispunerea scaunelor din spate, FlexSpace, poziţiei înalte a pasagerilor şispaţiului interior generos, Opel Meriva şi-a menţinut înpermanenţă rolul de lider în clasa sa, înregistrând celmai mare număr de vânzări în cadrul segmentului din care face parte(peste un milion de unităţi) şi fiind în acelaşi timp un reper înceea ce priveşte calitatea. Modelul Meriva a avut cea mai scăzutărată de defect dintre cele 113 modele testate de organismul germanTÜV în 2007.

Cea de-a doua generaţie a modelului Meriva nutrăieşte din gloria generaţiei anterioare, preferând în schimb săiasă în evidenţă prin propriile capacităţi. Concepută şi dezvoltatăîn Rüsselsheim, Germania, aceasta transpune noul limbaj de designOpel într-un monovolum dinamic şi elegant, în ciuda dimensiunilorsale reduse. Mai mult, dotările flexibile şi accesibile ale nouluiOpel Meriva oferă o nouă dimensiune a funcţionalităţii,caracterului ergonomic şi aspectului estetic.

La exterior, autovehiculul prezintă sistemul inovatorFlexDoors, cu portierele din spate prevăzute cu balamaleposterioare, care facilitează accesul în autovehicul, o dotareextrem de importantă pentru un autovehicul ca Meriva, unde scauneledin spate sunt utilizate foarte des. Acest sistem reprezintă, deasemenea, o premieră pentru un producător auto de serie. Iarsuportul integrat pentru biciclete FlexFix, disponibil opţional,este uşor de utilizat şi nu ocupă spaţiu în partea din spate aautovehiculului.

La interior, noutăţile sunt complet inovatoare, cu clasă, unversatilitate inovatoare şi o stare de bine neegalate de niciunautovehicul din clasa sa. Interiorul este prevăzut cu sistemulîmbunătăţit de dispunere a scaunelor din spate FlexSpace, spaţiu dedepozitare mărit prin intermediul sistemului FlexRail, un conceptinovator de consolă centrală care oferă spaţiu de stocare flexibil,scaune faţă cu cea mai mare varietate de reglaje din segmentul său,dar şi scaune faţă opţionale ergonomice, certificate de experţi,care oferă o susţinere optimă a spatelui.

Toate aceste dotări ergonomice au convins o asociaţieindependentă de medici specialişti şi terapeuţi din Germania cădotările speciale ale modelului Meriva au în vedere menţinerea petermen lung a sănătăţii spatelui. Astfel,asociaţia Aktion Gesunder Rücken (AGR, "acţiune pentru un spatesănătos") a acreditat sistemul de portiere FlexDoors şi sistemul dedispunere a scaunelor din spate FlexSpace, incluse îndotarea standard a noului Meriva, precum şi scaunele faţă opţionalecu numeroase posibilităţi de reglare şi suportul FlexFix pentrutransportul bicicletelor. Opel Meriva este primul autovehicul cuatât de multe funcţii recomandate de specialişti în sănătate.

Cu o lungime de 4288 mm, noul Meriva are unampatament mai lung cu 15 mm, un ecartament faţă mărit cu 39 mm şiun ecartament spate cu 45 mm mai mare decât prima generaţie amodelului, pentru o manevrabilitate îmbunătăţită şi un nivel sporitde confort în timpul călătoriei. Punţile faţă şi spate au fostconcepute pe baza modelului Zafira, apropiind şi mai mult noulmonovolum Opel de mici dimensiuni de standardele clasei compacte.Servodirecţia electrohidraulică înlocuieşte configuraţia completelectrică a modelului anterior. Printre dotările de siguranţăactivă standard se numără sistemul de frânare cu patru discuri,sistemul electronic de control al stabilităţii şi sistemul decontrol al tracţiunii.
Noua gamă de sisteme de propulsie a noului Meriva seconcentrează pe obţinerea unor performanţe ridicate cu un consumredus de carburant, subliniind strategia Opel de reducere acilindreei motoarelor şi introducerea funcţiei de supraalimentarepentru reducerea reală a consumului de carburant, asigurând ocălătorie confortabilă şi echilibrată. Acestea dezvoltă o putere dela 55 kW/75 cp până la 103 kW/140 cp. Toate motoarele dinaceastă gamă respectă norma de emisii Euro 5.
Gama sistemelor de propulsie pe benzină include trei varianteale noii generaţii a motorului de 1,4 litri:
  • Versiunea de bază de 1,4 litri şi o putere de 100 cp estesingura unitate aspirată natural cu sincronizare variabilă asupapelor pentru o admisie îmbunătăţită a aerului.
  • Noul motor 1.4 Turbo care dezvoltă o putere de 88 kW/120 cp şigenerează un cuplu de 175 Nm este introdus în premieră mondială îndotarea autovehiculului Meriva, înlocuind unitatea de 1,6 litri cuo putere de 105 cp, pentru a reduce cu 10% emisiile de CO2 şiconsumul de carburant, asigurând în acelaşi timp o creştere cu 15%a puterii dezvoltate.
  • O versiune mai puternică a motorului 1.4 Turbo, care dezvoltă oputere de 103 kW/140 cp reprezintă cea mai performantă unitate agamei. Aceasta generează un cuplu de 200 Nm şi este echipată cu otransmisie manuală cu 6 trepte de viteză. Comparativ cu varianta de1,8 litri din dotarea generaţiei anterioare a modelului Meriva,noul motor 1.4 Turbo asigură o creştere cu 12% a puterii dezvoltateşi o reducere cu 10% a emisiilor de CO2.
Două motoare diesel sunt disponibile la lansare:
  • Versiunea de bază diesel 1.3 CDTI, care dezvoltă o putere de 55kW/75 cp şi este prevăzută cu tehnologia în buclă închisă. Opeleste primul producător auto care utilizează acest sistem de controlpentru reducerea consumului de carburant al unui motor cu cilindreemică. Tehnologia permite noului Meriva să parcurgă 100 km cu unconsum de carburant de numai 4,9 litri şi un nivel al emisiilor deCO2 de 129 g/km.
  • Varianta 1.7 CDTI dezvoltă o putere de 74 kW/100 cp şigenerează un cuplu de 260 Nm. Aceasta este echipată cu o transmisieautomată cu şase trepte de viteză, dotare nouă pentru autovehicululMeriva.
Trei alte sisteme de propulsie diesel vor întregi gama demotoare mai târziu în acest an: un model ecoFLEX cu emisii scăzutede CO2 care va fi propulsat de un motor 1.3 CDTI de 70 kW/95 cp.Două variante noi ale motorului 1.7 CDTI, ambele echipate cu otransmisie manuală cu şase trepte de viteză, vor furniza o puterede 81 kW/110 cp, respectiv 96 kW/130 cp.

VEZI LISTA COMPLETĂ DEPREŢURI ŞI DOTĂRI