Nu ştim dacă e culoarea sau dacă e modelul de vină pentru cât de frumos e (galerie foto)

Lansat la Los Angeles

Nu ştim dacă e culoarea sau dacă e modelul de vină pentru cât de frumos e (galerie foto) Nu ştim dacă e culoarea sau dacă e modelul de vină pentru cât de frumos e (galerie foto)
Au fost modele de maşini care au punctat revoluţii industriale. Momente în istoria maşinilor care au dat drumul la robinetele imaginaţiei în design şi tehologie. Dacă sună prea comunist, o să trecem mai repede la subiect. În 2009, nemţii aduceau pe Terra un obiect extreterestru. Se numea BMW Vision Efficient Dynamics, un hybrid care se încărca la priză.
 
În 2011 a apărut un al doilea concept, mai aproape de adevăr şi identic primului. i8 Concept anunţa inevitabilul. Un an mai târziu apărea şi varianta Spyder. Din nou după un an, i8 aşa cum îl ştim azi devenea maşină de serie. În 140.000 de euro primeşti un motor pe puntea faţă, în 3 cilindri, de 1.5 litri şi 230 de cai. Pe lângă ăsta mai au unul electric transversal, pe spate, de 130 de cai. Cu ambele în sarcină, puterea toatală ajunge la 360 de cai, iar maşina atinge suta în 4.4 secunde şi 250 km/h viteză maximă. Cu un consum mediu de 2 l / 100 km. Autonomia în mod electric e de 37 km cu bateria încărcată complet. La testele de consum, i8 merge cu un plin de carburant şi ce rezerve electrice mai are, 530 de km. Nu este ceva care să te pună-n cap, însă la cum arată maşina, că face cu 100 de km în plus sau în minus în comparaţie cu una cu motor convenţional, chiar nu mai contează.
Acum, BMW a lansat şi noul i8. Mult-aşteptatul Roadster care vine fix după lansarea Teslei Roadster.  O să aibă un plafon textil care “se bagă la cutie” în 15 secunde până la 50 km/h. De obicei, maşinile cabrio reuşesc performanţa asta în mişcare până pe la 30 km  / h.
 
Pe lângă modificarea care-l tarnsformă din coupe în roadster o să mai fie şi la putere una. Noul i8 Roadster o să scoată 375 de cai în loc de 360. Cincisprezece în plus contează, mai ales când vei da cel puţin 150.000 de euro pe maşina asta. Totodată, noul BMW îşi măreşte semnificativ  capacitatea bateriei, de la 7 la 11.6 kWh şi asta ar putea însemna o autonomie electrică 100% de 60 de kilometri la viteze de maximum 110 km/h. Pe 28 noiembrie e Salonul Auto de la Los Angeles şi vom vedea mai mult ca sigur maşina cu totul. Moşule, pregăteşte-te să dai renii pe 400 de spiriduşi. Primele maşini BMW i8 Roadster ajung în showroom-uri în primăvara viitoare. 
 
Autor Alexandru Banu