O poveste chiar electrizantă despre originile primului automobil condus de Mihai I

Un moment de povestit nepoţilor

O poveste chiar electrizantă despre originile primului automobil condus de Mihai I O poveste chiar electrizantă despre originile primului automobil condus de Mihai I

Indiferent de ce vor comenta cârcotaşii, respectul nostru nu va muri niciodată pentru un om care a suferit cu toată fiinţa departe de poporul lui. Nu o să intrăm în chestiuni istorice şi politice pentru că nici nu aveam 10 la istorie, pentru că nici istoria nu ne-a învăţat prea multe în şcoală despre Regele Mihai şi familia regală şi pentru că nici nu e profilul publicaţiei noastre. Putem să mai taxăm din când în când în virtutea frustrărilor derapajele politice care ne influenţează viaţa de şoferi şi de proprietari, însă aici chiar nu e cazul.

Regel Mihai I a condus Mercedes (540K), Jaguar SS 100 Supersport, Rolls-ul Regelui Ferdinand, Ford, Bentley, Lincol, Buick, Volvo, Alfa, orice maşină extraordinară din timpul lui. A fost un mecanic foarte bun, a participat la raliuri, iar celebrul Garaj Regal e la Săvârşin, acolo unde au sosit şi cele 4 Jeep-uri 100% americane.

Prima maşină a Regelui a fost un Morris, primit la 8 ani (1929). Era un Morris din 1927. Prima oară a condus însă o maşină electrică, la 7 ani. Era un Red Bug. Ce este Red Bug? Deşi nu am auzit despre el, l-am văzut mereu. Acum este acea maşinuţă de golf pe care o vedem şi pe aleile complexelor rezidenţiale când mergem în vacanţă. Red Bug este un cult în istoria insulei Jekyll, din Georgia, SUA. Conform redbugmotors.com, erau maşinuţe electrice pe care le închiriau industriaşii bogaţi pentru transportul pe insulă între diverse distracţii (teren de golf, piscine, baruri etc.). Le ridicai de la un garaj din incinta complexului Jekyll.

Primele modele au fost produse între 1914 şi 1930 şi arătau precum cel pe care l-a avut Majestatea Sa. Erau produse de A. O. Smith Co. Din Milwaukee. Drepturile de producţie au fost apoi vândute către Briggs & Stratton, apoi către Majestic Engineering & Manufacturing – cunoscută mai târziu ca Automotive Electric, Serice Company of North Bregen, New Jersey (în anul 1924). La un moment dat, în criza din anii 30, maşinuţele electrice Red Bug se vindeau mai bine decât un Ford Model T.

Acum, maşinuţele sunt produse de Global Electric Motors (se şi numesc Gem Cars), o companie care aparţine celor de la Daimler. Prind maximum 50 km/h şi sunt pentru 2,4 sau 6 pasageri, cu sau fără remorcă. 

Autor Alexandru Banu