Olandezii consideră că Duster 4x2 nu este suficient de sigur

Dacia Duster urmează paşii Loganului: succes comercial consistent şi controverse în ceea ce priveşte Testul Elanului. Olandezii de la ANWB încearcă să pună beţe în roate Dusterului.

Se pare că maşinile Dacia de succes din noua eră au de înfruntataceleaşi obstacole. Dacia Logan s-a răsturnat la testul elanului,realizat de prestigiosul organism german ADAC, însă ulteriorrezultatele au fost negate, mai ales că alte organisme importanteau demonstrat că Logan e o maşină suficient de sigură în astfel deteste de evitare a obstacolelor.

Acum este rândul suvului Dacia Duster, supus la un test deevitare a obstacolelor de către revista olandeză ANWB. Specialiştii olandezi auajuns la concluzia că versiunea cu tracţiune faţă, Duster 4x2, neavând în dotare sistemul decontrol al stabilităţii ESP, are tendinţa de a se ridica periculospe două roţi şi de a nu păstra traectoria. În condiţiileevitării bruşte a unui obstacol la o viteză de 65 km/h.

Imaginile filmate sunt destul de grăitoare, mai ales că, înaceleaşi condiţii, versiunea 4x4 şi dotată cu ESP se comportăexemplar. Concluzia specialiştilor ANWB este că, în anumitecondiţii, Dacia Duster 4x2, fără ESP, poate prezenta risculrăsturnării.

Ce nu ne spun specialiştii ANWB este că aproape oriceSUV care nu este dotat cu ESP se comportă cam la fel încondiţiile evitării unor manevre bruşte, din cauza unui centru degreutate mai ridicat, a unei inerţii mai mari şi a suspensiilor maimoi.

În plus, Dacia a anunţat că, începând din martie 2011, va echipastandard toate versiunile Duster cu sistemul ESP - oricum, din lunanoiembrie a anului viitor, UE va introduce directiva sistemului ESP obligatoriu pe maşinile noi.

Răspunsul oficial al celor de la Dacia Renault în ce priveşterezultatele testelor olandezilor a fost că modelul Dacia Duster a fost conceput pentru a secomporta sigur în cazul manevrelor bruşte, chiar dacă nueste dotat cu sistemul ESP. Iar din imagini se vede că maşinatestată este departe de pericolul răsturnării, chiar dacă roţile sedesprind, pentru puţin timp, de la sol.

Interesant este faptul că modelul Dacia Duster a fost supusacestui gen de teste de evitare a obstacolelor de către toateorganismele importante (NHTSA în USA sau ADAC în Germania), fără asuscita controverse, aşa cum o va face, foarte probabil, testulolandezilor de la ANWB.

Nu putem să nu ne întrebăm dacă specialiştii olandezi nu au fostpuţin cam prea zeloşi în dorinţa de a demonstra că Duster poateavea probleme... Aşa cum s-a întâmplat cu acel controversat caz altestului elanului realizat cu Logan de către ADAC.

VOI CEPĂRERE AVEŢI DESPRE TESTUL OLANDEZILOR CUDUSTER?