Pe frecvenţa motoarelor

Oamenii ale căror voci le auzim zilnic în maşină, în drum spre serviciu, au şi ei maşini. Vintilă, Escu, Semen şi Sara garează în paginile ProMotor la volanul “fetelor” care le ţin de urît în circulaţie.

Pe frecvenţa motoarelor Pe frecvenţa motoarelor

ProMotor: De ce ai ales această maşină?

George Vintilă: Faptul că mi-am luat iarăşi Honda nu e o surpriză. Din experienţele cu maşinile anterioare, acest brand se potriveste perfect stilului meu de condus. Tipul Type-R mi l-am dorit mult pentru că include fiabilitatea unei Honda şi caracteristicile sport ale acestui model. Este o maşină sport, nervoasă, mai dură decît modelele clasice şi mie imi place mult să conduc.

ProMotor: Ce apreciezi la o maşină, confortul sau sportivitatea?

George: Pentru că nu mă simt bine la drumuri lungi decît dacă stau la volan, sportivitatea e importantă. Nu poţi face mii de km, aşa cum făceam noi în deplasările Icstrim TiVi sau cum fac eu în vacanţă, dacă maşina nu este potrivită stilului propriu de condus. Bineînţeles, şi confortul e important, atît pentru şofer, altfel intervine oboseala, cît şi pentru pasageri, pentru că cel mai des la drumuri lungi nu sînt singur. Experţii ştiu ce înseamnă scaunele Recaro, poziţia perfectă de condus şi susţinerea laterală bună pe care acestea o oferă.

ProMotor: Cîte fete ai agăţat cu maşina?

George: Prefer să cred că pentru partea cu agăţatul am şi eu nişte merite. Acum, vorbind serios, pot mai bine să vorbesc despre zecile de capete întoarse pe stradă după maşina mea, decît despre femeile necunoscute pe care le-am luat de pe stradă în maşină, pentru că genul ăsta de abordare nu mă caracterizează.

ProMotor: Ce maşină îţi doreşti?

George: Am deja maşina perfectă pentru mine. În plus, nu am apucat încă să mă bucur de ea la maximum. O am de puţin timp, aşa cum vă povesteam, şI mi-am dorit mult acest model. A durat ceva pînă am reuşit să-l achiziţionez. Însă am aflat că în 2008 va exista o ediţie Type R cu un surplus de cai, aproape 300, cam cu o treime mai mulţi decît ai actualului model. Mi-ar cam plăcea, însă sînt foarte curios care va fi designul modelului 2008: caroseria actuală îmi place la nebunie şi n-aş schimba nimic la ea.

ProMotor: O întîmplare trăsnită prin care ai trecut cu maşina?

George: Vara trecută eram la mare, emiţînd de pe plaja Pro FM şi m-am gîndit că ar fi o superidee să merg într-o zonă pustie şi să trag nişte cadre pentru Icstrim. Aşa că mi-am luat camera, am urcat în maşină şi în jumătate de oră eram pe o plajă pustie. M-am tot apropiat de mal, convins că maşina nu are cum să se împotmolească. Ei bine, nu a fost aşa. Un aspect pe care-l uitasem era acela că în zona respectivă nu exista nici semnal. Drept urmare, am stat şi mi-am filmat cadrele, apoi am căutat un loc cu semnal, ca să pot chema pe cineva în ajutor. După două ore de aşteptare, un prieten a venit să mă salveze, însă cu o maşină nepotrivită pentru nisip şi nu am rezolvat mare lucru. Salvarea a venit de la un jeep, adus tot de prietenul meu, care m-a scos din nisip. A propos, foarte bune cadrele trase în acea zi.

ProMotor: Eşti clientul poliţiei rutiere?

George: Încerc să ajung la toate raliurile şi evenimentele automobilistice interesante din ţară. Chiar am participat la cîteva, ca şi copilot. Însă asta nu înseamnă că nu ştiu să fac diferenţa între a goni într-un spaţiu special amenajat, unde spectatorii se află în zone protejate, şi a face slalom prin Bucureşti sau pe drumurile din ţară. Într-adevăr, unele limitări sînt exagerate şî, cu o maşină bună, în România poţi deveni frustrat fără probleme, din cauză că nu o poţi exploata la potenţialul ei real, drumurile fiind foarte proaste. Aşa că, în viaţa de zi cu zi, nu prea e loc de viteză; deci nu pot să spun că am acasă un teanc de amenzi. S-a întîmplat să mai încasez cîte una, însă rar şi pentru greşeli minore. Cînd ajung pe o autostradă din afara ţării, unde limitările nu sînt atît de drastice, deja e altceva.

ProMotor: Ce părere ai despre femeile la volan?

George: În general, nu una grozavă. Poate din cauza traficului din Bucureşti, care uneori necesită mult sînge-rece. Dar nu putem generaliza, am prietene care conduc foarte bine, sînt extrem de responsabile şi îşi cunosc maşinile şi pe faţă, şi pe dos. Cred că e o chestie de experienţă pînă la urmă. Chiar am observat un fenomen: doamnele cu maşina personală, pe care o folosesc în timpul săptămînii, renunţă să conducă în weekend la drumuri lungi, în favoarea iubitului sau a soţului. Şi cred că e o greşeală. Nu e vorba de faptul că femeile nu pot fi şoferiţe bune, ci că nu exersează şi nu îşi testează reflexele.

ProMotor: Te pricepi la mecanică?

George: Dacă eşti şofer, nu se poate ca măcar o dată în viaţă să nu ai o pană. Însă, din fericire, mi-am ales foarte bine maşinile, am avut grijă să fie întotdeauna impecabile înainte de drum, aşa că nu am rămas niciodată pe marginea autostrăzii, dînd din mîini după ajutor. Însă, da, dacă ar fi cazul, m-aş descurca să repar nişte chestii minore. Dar pentru că îmi cunosc foarte bine maşina şi sunetele ei normale, imi dau seama imediat dacă se aude sau se simte ceva ciudat. Uneori, merg la service cu diagnostic cu tot. Şi, cel mai des, băieţii care au grijă de maşina mea imi spun că am avut dreptate.

Citeşte mai departe în pagina următoare »