Piaţa auto Germania: -30% în luna iulie 2010!

Locomotiva pieţei auto europene este, fără îndoială, Germania. Iar involuţia vânzărilor de maşini noi la nemţi dă fiori restului ţărilor din "trenul european".

Piaţa auto Germania: -30% în luna iulie 2010! Piaţa auto Germania: -30% în luna iulie 2010!

Germania - Iulie 2010Vara lui 2010 este o perioadă foarteproastă pentru piaţa auto din Germania: în luna iulie s-aînregistrat un regres de 30,16% faţă de luna iulie a lui2009 şi de 9,56% faţă de luna iulie a lui 2008. Ceea cesună extrem de pesimist pentru restul Europei.

Practic, în luna iulie 2010 s-au vândut 339.500 de maşini, cu100.000 de unităţi mai puţin decât în aceeaşi lună a anului trecut.Ceea ce înseamnă că în perioada ianuarie - iulie 2010vorbim de un total de 1,7 milioane de maşini, cu 29% maipuţin decât în aceeaşi perioadă a lui 2009, când au fostvândute 2,4 milioane de maşini.

Mărcile germane de volum sunt pe minus în lunaiulie: Opel cu -43,5%, Ford cu -38,6% şi VW cu -33,9%. Înschimb, producătorii premium stau destul de bine: exceptând Audi(-8,3%), Mercedes şi BMW sunt pe plus, bavarezii fiind depăşiţi cu1.000 de unităţi de rivalii din Stuttgart. Porsche şi Smartreuşesc, de asemenea, să rămână pe plus.

În ce priveşte mărcile de import, doar Jaguar şi Land Roverînregistrează o evoluţie a vânzărilor - semnificativă la nivelprocentual, dar insignifiantă în realitate: 698 de maşini LandRover şi doar 266 de maşini Jaguar.

Liderul mărcilor de import rămâne grupul Renault-Dacia,cu 15.342 de unităţi, dar în scădere cu 33% faţă de iulie2009. "Rombul" este urmat de grupul PSA Peugeot-Citroen,cu 13.367 unităţi şi un regres de 55,5%, iar pe locul al treilea seplasează "fiica" VW, Skoda, cu un volum de 7.667 de unităţi şi unregres de 50%, foarte aproape de grupul italian Fiat, cu 7,567 deunităţi şi tot cu o scădere de 50%.

Vânzările mărcilor japoneze sunt dominate de Toyota(6.527 unităţi, scădere de 46,6%), care e urmată deNissan, cu 5.571 de unităţi, dar un regres mai mic, de numai 20,2%.Mazda, Suzuki, Honda şi Mitsubishi au cifre de vânzări mult maireduse, fiind clar depăşite de coreenii de la Hyundai, care reuşesco performanţă mult mai bună: aproape 6.000 de maşini vândute, adicăun regres de numai 12,5%.

Teoretic, vorbind de o lună de vară, când consumul scade înaproape toate domeniile majore, vânzările mai scăzute din lunaiulie nu sunt neapărat alarmante. Totuşi, nu putem trece cu vedereafaptul că este a treia cea mai proastă lună a vânzărilor demaşini noi în Germania, după ianuarie şi februarie.

Prognozele pentru următoarele luni sunt destul de pesimiste,preşedintele VDA (Federaţia Industriei Auto), Mathias Wisman,preconizând un regres de 900.000 de uităţi la finalul lui2010 faţă de anul 2009, când vânzările au fost multimpulsionate de programele de tip "Rabla" şi primele de casaregeneroase.