Piaţa auto românească în picaj în primul semestru

Piaţa auto românească este în picaj în acest an, dar cel puţin ne putem consola că la bulgari şi la unguri este mai rău cu câteva procente. Oare ce va mai urma după imputarea noului TVA?

Piaţa auto românească în picaj în primul semestru Piaţa auto românească în picaj în primul semestru

În timp ce piaţa auto europeană a mers ceva mai bine în semestrul recentîncheiat decât în aceeaşi perioadă a anului trecut, în Românialucrurile merg tot mai prost pentru sectorul auto. Astfel depindedin ce unghi privim problema, din perspectiva pesimistă putem spunecă suntem în top 3 cele mai drastice contractări ale pieţei autodin UE, sau cea optimistă este că în Bulgaria şi Ungaria scăderileau fost ceva mai drastice.

Astfel, înRomânia au fost înmatriculate în primele şase luni 36.636autoturisme, faţă de 62.657 maşini în perioada similară a anuluitrecut, potrivit datelor Asociaţiei ConstructorilorEuropeni de Automobile (ACEA), interpretate de MEDIAFAX. În Bulgaria şi Ungaria, piaţa a scăzut cu 43,2%, la7.299 de maşini, şi respectiv cu 43,8%, la 22.355 automobile. Estede aşteptat ca TVA-ul crescut cu 5% să bage la apă vânzările demaşini şi mai mult la apă, deci nu vin vremuri preabune.

În UniuneaEuropeană au fost înmatriculate, în total, 7.285.487 deautoturisme. Piaţa a coborât în zece state comunitare, celelalteconsemnând creşteri. Cea mai mare creştere a pieţei, de 57,7%, afost înregistrată în Portugalia, unde au fost înmatriculate 115.258de maşini în perioada ianuarie-iunie.

Dacă ţara mergeprost, Dacia merge bine şi în primul semestru a vândut 137.355unităţi, un volum cu 17,9% mai mare decât în perioada 1 ianuarie -30 Iunie 2009. Cu acest procent pe plus, Dacia se plasează pe loculcinci în UE după creşterea numărul înmatriculărilor de autoturismenoi.