Porsche Roadshow 2012 - mai aproape de 911 Carrera S şi Panamera Diesel

Luni, 7 mai, presa auto din România a avut parte de o zi nu doar caldă, ci HOT. Şi asta deoarece am participat la Porsche Roadshow 2012, ocazie foarte bună pentru a lua pulsul noilor 911 Carrera S şi Panamera Diesel. Senzaţii tari, concentrate pe autostradă şi circuit.

Porsche Roadshow 2012 - mai aproape de 911 Carrera S şi Panamera Diesel Porsche Roadshow 2012 - mai aproape de 911 Carrera S şi Panamera Diesel

Importatorul cunoscutei mărci sportive germane, Porsche Inter Auto România, organizează şi în 2012 un eveniment dedicat clienţilor şi pasionaţilor mărcii Porsche, în perioada 20 aprilie - 24 mai fiind vizate opt mari oraşe din România: Braşov, Bucureşti, Constanţa, Timişoara, Oradea, Cluj-Napoca, Suceava şi Bacău.

În data de 7 mai, cei din presa auto am fost privilegiaţi printr-o acţiune mai specială, alături de campionul de raliuri Vlad Porcişteanu şi de instructorul Jan Kalmar, care a coordonat caravana de maşini Porsche la volanul noului Porsche Boxster.

Porsche Roadshow 2012 - 10 masini Porsche pregatite pentru o zi HOT

Ziua a început în parcarea hotelului Hilton din Bucureşti, de unde jurnaliştii prezenţi la Porsche Roadshow 2012 am plecat spre Autostrada Soarelui cu 10 maşini Porsche (şase 911 Carrera S, două Panamera Diesel, un Cayenne Diesel şi un Boxster).

Ideea de bază a fost de a ne familiariza mai bine cu spiritul maşinilor Porsche, atât în mediu cotidian, cât şi în zone unde puterea motoarelor poate evidenţia mai bine capacităţile şi performanţele maşinilor. Dacă în mediul urban am remarcat confortul surprinzător de bun pe care îl oferă suspensia unei maşini sport de calibrul lui 911 Carrera S, pe autostradă lucrurile s-au schimbat.

Adevarata vedeta a Porsche Roadshow 2012: Porsche 911 Carrera S

În primul rând, trebuie spus că e aproape imposibil de descris ambianţa sonoră la apăsarea micului buton al sistemului de evacuare Sport - practic, este ca şi cum te-ai afla pe pistă la volanul unei maşini racing, acceleraţiile fiind însoţite de un sunet baritonal foarte plăcut, iar la deceleraţii tobele bolborosind gălăgios. Merită 2.800 de euro pentru această opţiune, care transformă 911 într-o bestie delicioasă.

Pe autostradă am avut suficiente ocazii pentru a vedea ce înseamnă 911 Carrera S la viteze în jurul a 200 km/h (din fericire, nu am avut parte de "em-ce-ve-uri"...), însă doar o dată ajunşi la pista de karting AMC Kart am înţeles mai bine delicatesele tehnice ale sportivei germane.

Am avut ocazia să facem mai multe ture de circuit la volanul a trei modele 911 Carrera S: unul standard, unul dotat cu frâne ceramice PCCB (9.233 euro) şi unul beneficiind atât de frâne ceramice, dar şi de pachet Sport Chrono Plus (2.194 euro), cutie automată cu dublu ambreiaj PDK (3.806 euro) şi Porsche Dynamic Chassis Control PDCC cu suspensia activă PASM (4.372 euro).

Pe pista am inteles mai bine de ce merita peste 20.000 euro sistemele si tehnologia moderna

Sub atenta supraveghere a liderului formaţiei, Vali Porcişteanu, de asemenea la volanul unui 911, toţi cei prezenţi ne-am făcut o idee suficient de clară privind diferenţele între cele trei modele, dar, mai ales, aportul semnificativ al tehnologiei evoluate. Eficienţa unui 911 Carrera S dotat cu aceste sisteme este net superioară, aşa încât este obligatoriu să cheltuieşti în plus 22.000 euro dacă vrei să trăieşti senzaţii cu adevărat sportive la volanul unui 911.

În plus, e nepotrivit să numim Porsche 911 Carrera S doar o jucărie pentru oamenii cu bani, demonstrând că îşi merită pe deplin locul în galeria sportivelor galonate. Vorbim de o maşină de peste 100.000 euro, care, apelând la lista de opţiuni, ajunge fără probleme la 150.000 euro - o dată ce am luat contactul cu maşina şi am înţeles mai bine filosofia din spatele ei, suma mi se pare justificată, iar 911 Carrera S e, cu adevărat, o bijuterie din lumea maşinilor sport.

Instructorul Jan Kalmar, ”drifting taxi driver” pe AMC Kart cu noul Porsche Boxster

Însă lucrurile nu s-au oprit aici, deoarece intructorul Jan Kalmar ne-a mai pregătit o surpriză: câte o tură de circuit la bordul noului Porsche Boxster în stil "drifting taxi driver". Savuroase momentele de pe pistă pentru toţi de acolo, senzaţiile extreme din scaunul pasagerului ştergându-ne "supărarea" că nu am avut ocazia să stăm la volanul noului Boxster - dar, evident, ne-au deschis apetitul pentru momentul când vom conduce maşina.

În concluzie, Porsche Roadshow 2012 reuşeşte, şi în acest an, să le ofere clienţilor şi pasionaţilor maşinilor Porsche exact ceea ce trebuie: o experienţă concentrată şi convingătoare despre filosofia maşinilor Porsche. Fie că vorbim de sportivul 911 sau de luxosul Panamera.

Următoarea oprire a Porsche Roadshow 2012 este la Timişoara, în perioada 11-12 mai, după care vor mai urma Oradea, Cluj-Napoca, Suceava şi Bacău.

Porsche Roadshow 2012 - o noua experienta reusita