Porsche România şi Fundaţia Comunitară Bucureşti lansează Mobilizăm Excelenţa: burse pentru proiecte comunitare

Porsche România, importatorul mărcilor grupului VAG în România, lansează primul său program de responsabilitate socială, denumit Mobilizăm excelenţa, dezvoltat împreună cu Fundaţia Comunitară Bucureşti. Este vorba de o implicare financiară şi nu numai în viaţa comunităţilor din România

Porsche România şi Fundaţia Comunitară Bucureşti lansează Mobilizăm Excelenţa: burse pentru proiecte comunitare Porsche România şi Fundaţia Comunitară Bucureşti lansează Mobilizăm Excelenţa: burse pentru proiecte comunitare

Gândit ca o formă de investiţie pe termen lung în comunitatea locală, programul Mobilizăm Excelenţa anunţat astăzi de Porsche România şi Fundaţia Comunitară Bucureşti încearcă să stimuleze comunităţile locale, mai precis pe cei care au idei valoroase care pot avea impact mare în cadrul comunităţilor lor. Este o premieră pentru importatorii mărcilor VAG în România, iar implicarea lor atât de serioasă merită amintită, având în vedere că, până acum, au preferat să investească discret, în special în zona ONG-urilor.

Noul program este dezvoltat pe trei direcţii strategice: Design urban, Eco-inovaţie şi Excelenţă în educaţie. Organizatorii vor selecta, prin apeluri publice, proiecte de revitalizare urbană şi iniţiative care explorează inovativ ecologia, economia de resurse şi reciclarea, respectiv bursieri care fac performanţă în artă, design, sport şi ştiinţe exacte. Bugetul total al programului, la prima ediţie, este de 396.000 de lei.

Cu alte cuvinte, dacă ai o idee - orice idee - legată de înfrumuţesarea, ecologizarea sau stimularea comunităţii din care faci parte, să ştii că Porsche România te poate ajuta să o duci la capăt. Evident, tot procesul are nişte reguli clare, enunţate mai jos, în comunicatul organizatorilor. Dacă te grăbeşti, poţi accesa site-ul www.mobilizamexcelenta.ro şi ai toate detaliile acolo.

Cum funcţionează proiectul Mobilizăm Excelenţa

Competiţiile pentru proiectele înscrise în primele două direcţii strategice, Design urban şi Eco-inovaţie, sunt lansate marţi, 26 mai. Competiţia pentru bursele de excelenţă urmează să înceapă în perioada septembrie-octombrie. 

„Modul în care am ales să ne construim campania de implicare responsabilă în comunitatea locală şi modul în care intenţionăm să susţinem ideile tinerei generaţii este o premieră pentru Porsche România, dar şi pentru piaţa auto din România în general. Sprijinim eco-inovaţia, în continuarea angajamentului mărcilor noastre de a folosi tehnologii progresive şi de a proteja mediul. Stimulăm design-ul urban, deoarece vrem să ne aducem contribuţia în oraşele în care ne desfăşurăm activitatea, pentru ca acestea să fie frumoase, eficiente şi funcţionale, la fel ca maşinile pe care le distribuim. Investim în excelenţa în educaţie, pentru că ne dorim să facem afaceri într-o comunitate locală în care tinerii, la fel ca angajaţii noştri, fac performanţă în carieră şi sunt modele de comportament responsabil.” – Brent Valmar & Rainer Trischak, Directori Generali Porsche România

„Ne bucură să lucrăm cu parteneri deschişi care doresc să genereze un impact real în comunitate, să construiască poveşti de succes şi să sprijine domenii din Bucureşti care au nevoie acută de susţinere. Şi pe toate acestea le-am găsit în parteneriatul cu Porsche România, a căror încredere ne onorează. Am construit împreună programul Mobilizăm Excelenţa plecând de la valorile companiei, transferate apoi în direcţii strategice de implicare.” – Alina Kasprovschi, Director Executiv FCB

Direcţiile strategice ale acestui program au fost validate împreună cu angajaţi, clienţi şi parteneri de afaceri ai companiei. Pentru a fi siguri că Mobilizăm Excelenţa produce o diferenţă în comunitatea locală în care ne desfaşurăm activitatea, Porsche România a ales să folosească  instrumente obiective de măsurare a impactului, recunoscute la nivel internaţional. Social Return on Investment (SROI) este metodologia care măsoară valoarea economică, socială sau de mediu generată şi/sau degradată de o  organizaţie sau un proiect.

Calendarul Mobilizăm Excelenţa 

Începând cu 26 mai, sunt invitate să trimită aplicaţii organizaţiile, grupurile de iniţiativă, instituţiile sau persoanele interesate să dezvolte şi să implementeze proiecte de design urban şi eco-inovaţie. Pentru fiecare dintre aceste direcţii sunt finanţate între 1 şi 5 proiecte, în funcţie de bugetele propuse de proiectele aplicante. Fondul total de finanţare pentru fiecare dintre direcţii este de 122.000 de lei.

În cea de-a doua etapă, începând cu luna septembrie, programul se va adresa copiilor şi tinerilor cu rezultate de performanţă în artă, design, sport şi ştiinţe exacte. Aceştia vor primi burse de excelenţă în cea de-a treia direcţie strategică a programului, Excelenţă în educaţie. Bugetul pentru această arie este de 122.000 de lei,  urmând să fie selectaţi între 3 şi 10 bursieri, în funcţie de nevoile acestora.

Proiectele înscrise şi bursierii vor fi selectaţi cu ajutorul unor comitete independente de selecţie. După selecţie va avea loc şi o  campanie publică de votare, pe www.mobilizamexcelenta.ro. Proiectele şi bursierii cu cele mai multe voturi vor primi fonduri suplimentare, un buget adiţional de câte 10.000 de lei fiind pus la dispoziţia câte unui câştigător pentru fiecare direcţie strategică.

Aplicaţiile sunt jurizate de comitete de selecţie independente, formate din experţi recunoscuţi din diferite domenii:

Design urban: Şerban Sturdza – preşedinte, Ordinul Arhitecţilor din România, filiala Bucureşti; Marius Marcu-Lapadat – decan, Universitatea de Arhitectură şi Urbanism ”Ion Mincu”, Facultatea de Design Interior; Mirela Duculescu – istoric al designului, Universitatea Naţională de Arte din Bucureşti; Camelia Şucu – antreprenor, proprietar Class Living; Camelia Săvoiu – consultanţă şi comunicare, Fondul Român de Contragarantare; Elis Popescu – fondator Designist.ro; Anelise Moldovan – specialist marketing, Volkswagen - Porsche România.

Eco-inovaţie: Mihnea Ghilduş – echipa de management Prispa şi fondator Dizainar.ro; Oana Luca – conferenţiar universitar, Facultatea Tehnică de Construcţii Bucureşti; Mircea Ilie, Sustainability Leader, Ikea România; Elena Badea – Head of Branding, Marketing and Communication, Ernst&Young; Dragoş Tuţă – Partener şi CEO, The CSR Agency; Andra Matzal – editor, Think Outside of the Box; Mugur Parizianu – Consultant Financiar Porsche România.

Regulamentul complet şi formularele de aplicare sunt disponibile pe www.mobilizamexcelenta.ro