Premieră: Hyundai BlueOn

Hyundai Motor Company a dezvăluit primul autovehicul electric full speed construit de companie şi, de asemenea, primul construit în Coreea. Autovehiculul denumit BlueOn iniţiază o nouă eră a tehnologiilor ecologice.

Premieră: Hyundai BlueOn Premieră: Hyundai BlueOn

"Suntem mândri să prezentăm lumii modelul BlueOn, dezvoltatintegral în Coreea, utilizând cele mai moderne tehnologii Hyundai",a declarat Dr. Hyun-Soon Lee, vicepreşedintele Centrului deCercetare şi Dezvoltare Hyundai. "Interesul clienţilor şi cerereade autovehicule ecologice sunt în creştere, iar dezvoltarea acestorinovaţii tehnologice este crucială pentru asigurarea poziţiei delider al industriei auto. Hyundai se angajează să reducă amprentade carbon şi să satisfacă necesităţile clienţilor."

Hyundai a lansat modelul la Casa Albastră, în prezenţapreşedintelui coreean Lee Myung-Bak şi a miniştrilor pentruinformaţii, economie şi mediu. Alţi aproximativ 50 de oficialiguvernamentali şi reprezentanţi ai industriei producătoare deautovehicule electrice au fost, de asemenea, prezenţi. În timpulceremoniei de lansare, preşedintele Coreei şi vicepreşedinteleHyundai au testat împreună noul model în incinta CaseiAlbastre.

Hyundai a realizat investiţii totale de 40 miliarde won(circa 26 milioane euro) pe decursul ultimului an pentrucrearea BlueOn, model care are la bază hatchback-ul Hyundai de micidimensiuni i10. Versiunea electrică a autovehiculului i10 a fostdezvăluită în premieră la Salonului Auto de la Frankfurt, ediţia2009.

Hyundai a planificat ca până în luna octombrie să implice 30 deautovehicule BlueOn ca flote de test pentru mai mule organizaţiiguvernamentale din Coreea. Aceste autovehicule vor fi utilizate înprincipal pentru asistarea dezvoltării şi pentru testareainfrastructurii de încărcare timp de aproape doi ani, până înaugust 2012.

Baterii inovatoare LiPoly şi sunet virtual

BlueOn prezintă o structură compactă, cu o lungime totală de3.585 mm, o lăţime totală de 1.595 mm şi o înălţime totală de 1.540mm. Autovehiculul este prevăzut cu un motor electric extrem deeficient, alimentat de o baterie inovatoare LiPoly(litiu-ion polimer) de 16,4 kWh, care oferă numeroaseavantaje faţă de alte tipuri de baterii. BlueOn oferă o puteremaximă de 81 CP (61 kW) şi un cuplu maxim de 210Nm.
Deoarece autovehiculele exclusiv electrice funcţionează doar pebaza bateriei şi a motorului electric, durata de viaţă şicapacitatea de stocare a bateriei determină performanţeleautovehiculului. Hyundai a ales bateriile LiPoly deoarece, spredeosebire de anterioarele baterii hibrid nichel-metal (NiMH),acestea furnizează aceeaşi putere la o greutate cu 30% mai redusăşi un volum cu 40% mai mic, sporind eficienţa şi oferind mai multspaţiu interior pentru pasageri.

În plus, autovehiculul a fost proiectat să previnăsupraîncărcarea şi problemele privind siguranţa în caz decoliziune. Hyundai a realizat teste de anduranţă pe distanţecumulând sute de mii de kilometri, pentru verificarea siguranţei.BlueOn atinge o viteză maximă de 130 km/h şi accelerează de la 0 la100 km/h în 13,1 secunde, mai rapid decât o parte dintre modeleleconcurente cu motoare pe benzină din aceeaşi clasă.

BlueOn este prevăzut şi cu un sistem de emitere a unor sunete demotor virtuale (VESS), care creează un zgomot artificial pentrusporirea siguranţei pietonilor, deoarece sunetele emise deautovehiculul electric sunt greu detectabile sau nu există deloc încazul conducerii la viteze reduse.

Reîncărcarea

BlueOn poate parcurge o distanţă de până la 140 km cu o singurăîncărcare a bateriei. Modelul este prevăzut cu două metode dereîncărcare: de la prize domestice de 220 V şi prize industriale de380 V - care oferă viteze de reîncărcare mai mari. În cazulîncărcării de la reţeaua domestică, bateria va fi completreîncărcată în şase ore. Prin metoda de alimentare rapidă, bateriava fi reîncărcată la aproximativ 80% din capacitatea sa în numai 25de minute. Hyundai va colabora cu Guvernul Metropolitan Seul şi cualte agenţii guvernamentale pentru construirea facilităţilor dereîncărcare.

În plus, componentele acţionate de motor au fost electrificateastfel încât servodirecţia electrică, pompa de apă electrică şisistemul de frânare cu regenerare să poată fi adaptate pentruBlueOn. De asemenea, pentru confortul şoferului, este instalat unsistem telematic avansat care indică starea de încărcare a baterieişi localizarea staţiilor de reîncărcare. Modelul este dotat si cuun panou de comandă cu monitor TFT LCD de 4,2 inch şi ghidarevocală.
Hyundai plănuieşte extinderea capacităţilor de producţie pentruBlueOn în cursul anului viitor, preconizând realizarea unor procesede producţie de test şi construirea a 2.500 unităţi până lafinalului anului 2012.