Prezentare noul Opel Movano

A doua generaţie a modelului Opel Movano împrospătează piaţa de autovehicule comerciale uşoare din Europa. Opel şi-a stabilit obiective ambiţioase: dublarea volumului anual de vânzări ale noului Movano, până în 2013, de la cele 10.000 – 15.000 de unităţi disponibile în întreaga Europă.

Prezentare noul Opel Movano Prezentare noul Opel Movano

Noul Movano are o parte frontală expresivă, puternică, care îiconferă un aspect distinct. Datorită elementelor de stil unice,precum grila cu formă trapezoidală, bara orizontală cromată pe careeste situată sigla Opel cu design nou şi cuta caracteristică de pecapotă, modelul Movano este un reprezentant tipic al mărcii.Inginerii şi designerii au acordat o atenţie deosebită designuluiinterior al cabinei. Astfel, autovehiculul este echipat cu o cabinămai lungă cu 5,7 centimetri decât cea a modelului existent înprezent pe piaţă, prevăzută cu materiale şi suprafeţe durabile, deînaltă calitate, o vizibilitate generală excelentă şi compartimentede depozitare practice. Aceasta este prevăzută, de asemenea, cuscaune reglabile pe diferite direcţii şi coloană de direcţiereglabilă pe înălţime, ce permite oricărui şofer să îşi găsească opoziţie de conducere confortabilă.

Noul Opel Movano prezintă cea mai vastă gamă de variante decaroserii disponibilă pe piaţa de autovehicule comerciale, pentrutipuri de utilizare specifice fiecărui client. Gama includeversiuni panel van (disponibile în patru variante de lungimi şitrei variante de înălţimi), versiuni crew van, platforme, chassiscab şi variante crew cab, precum şi versiuni combi.

Noul Movano este disponibil, pentru prima dată, în versiuni cutracţiune pe puntea spate (RWD) alături de modelele cu tracţiune pepuntea faţă (FWD), datorită platformei sale modulare de neegalat.Roţile spate duble sunt disponibile pentru versiunile panel van,şasiu şi crew cab. Acestea sunt incluse în dotarea standard amodelelor cu masa maximă admisă de 4,5 t şi sunt disponibileopţional pentru modelele de 3,0 t

Spaţiile de încărcare ale variantelor panel van oferă un accesbun, comparativ cu modelele concurente existente pe piaţă, uşurinţăa încărcării, înălţime până la acoperiş şi capacitate de încărcareexcelente. Autovehiculul are un spaţiu util de 17 m3, cu o lungimemaximă a zonei de încărcare de până la 4,4 metri. Masa maximăadmisă este acum extinsă până la 4,5 tone, iar sarcina utilă maximăpână la 2,5 tone, în funcţie de varianta de caroserie. Uşile dinspate au un unghi de deschidere de 180 de grade în variantastandard, în timp ce versiunea cu o deschidere de 270 de grade esteopţională.

Uşalaterală culisantă standard are o lăţime maximă de 1270 mm (1050 mmpentru versiunile L1), permiţând încărcarea pe lateral aeuropaleţilor, şi o înălţime maximă de 1780 mm. Deschiderea largă auşii spate, de 1580 mm, şi înălţimea maximă de până la 1820 mm,alături de lăţimea de încărcare sporită între pasajele de roată, de1380 mm, facilitează încărcarea, în timp ce părţile laterale drepteasigură o eficientizare a spaţiului.

Noua gamă de motoare diesel cu patru cilindri şi sistem deinjecţie common-rail (2.3 CDTI) se caracterizează printr-un consumde carburant şi emisii reduse. Motoarele sunt disponibile în treivariante de putere, de 74 kW/100 cp, 92 kW/125 cp şi 107 kW/146 cp.Datorită unui rezervor de 105 de litri, disponibil opţional,autonomia autovehiculului este de aproape 1.400 de kilometri. Aufost luate măsuri speciale pentru asigurarea unui consum redus decarburant în condiţii de funcţionare reale, nu doar conformciclului combinat de testare european.

Toate variantele sunt prevăzute cu transmisie manuală cu şasetrepte de viteză. Transmisia automatizată Easytronic, care combinăeficienţa ridicată cu un nivel optim de confort şi manevrabilitateoferit de o transmisie automată, este disponibilă opţional pentrucele două versiuni cu putere mai ridicată.

ModelulMovano este, de asemenea, un autovehicul rentabil în ceea cepriveşte costurile aferente pieselor de schimb şi pieselor supuseuzurii. Componentele sistemului de frânare şi ale ambreiajului suntextrem de rezistente. Costurile de întreţinere sunt, de asemenea,mult mai reduse: schimbarea uleiului de motor este necesară doar lafiecare 40.000 de kilometri sau o dată pe an, iar lichidul derăcire nu trebuie înlocuit decât după parcurgerea a 160.000 dekilometri (modelul precedent: 120.000 de kilometri).

"Piaţa europeană de autovehicule comerciale are o importanţăstrategică pentru noi. Reîmprospătarea portofoliului nostru deproduse în acest segment important al autovehiculelor comercialereflectă în mod clar ambiţiile noastre de a ne dezvolta în acestdomeniu şi de a ne consolida poziţia pe piaţă şi, în ultimăinstanţă, de a realiza o contribuţie mai semnificativă laasigurarea succesului companiei", a declarat Chris Lacey,Directorul Departamentului de Autovehicule ComercialeOpel/Vauxhall.