Prima maşină electrică la crash-testele Euro NCAP: Mitsubishi i-MiEV

Mitsubishi i-MiEV este prima maşină cu propulsie strict electrică pe care specialiştii de la Euro NCAP o crash-testelor. Iar rezultatul este unul foarte bun.

Înainte ca Renault să lanseze cu fanfară primele sale maşinielectrice Renault Kangoo E.Z. şi Renault Fluence Z.E., primii paşi în Europa au fostfăcuţi de japonezi, prin Mitsubishi i-MiEV, împreună cu "verii" săifrancezi Citroen C-Zero şi Peugeot iOn.

Mitsubishi i-MiEV este prima masina electrica la crashtestele Euro NCAP. Rezultat: 4 stele din 5

Iar acum, Mitsubishi i-MiEV devine prima maşină totalelectrică pe care specialiştii de la Euro NCAP o supun testelor decoliziune. În urma cărora verdictul iese unul bun,maşina obţinând 4 stele din 5, un rezultatmeritoriu pentru o maşină de asemenea dimensiuni.

În privinţa siguranţei pasagerilor maşinii, Mitsubishii-MiEV a obţinut un calificativ de 73% pentru pasagerii adulţi,respectiv de 78% pentru copii (pentru reamintire, laacelaşi nivel cu Dacia Duster). Specialiştii sunt de părere că habitaclul arezistat la limită în condiţiile date, în cazul unui accidentfrontal survenit la o viteză mai mare lucrurile devenind mai grave- lucru valabil pentru orice maşină de clasă mini.

Şoferul se poate spune că prezintă o zonă critică doarîn ce priveşte pieptul, în timp ce suportul pentrupiciorul stâng poate produce probleme în unele cazuri. În cazulimpactului lateral, maşina a fost depunctată pentru că uşaşoferului s-a deschis, iar la impactul lateral cu un stâlpmăsurătorile au relevat valori la limită pentru pieptul tuturormanechinelor.

Foarte important pentru o maşină electrică, elementelesistemului de propulsie şi bateriile se dovedesc foarte bineizolate, riscul unui incendiu sau a altor probleme în cazde accident fiind aproape inexistent. Bateriile, în special, suntseparate de celula de rezistenţă pentru pasageri şi nu au fostdeloc deteriorate în timpul accidentului.

La protecţia copiilor, Mitsubishi i-MiEV stă, din nou,bine, specialiştii având observaţii doar asuprainformaţiilor privind statusul airbagurilor, insuficient delizibile pentru şofer. Însă, per total, maşina a primit punctajmaxim pentru protecţia copiilor de până la 3 ani, plasaţi în scaunespeciale pe locurile din spate.

Un punct sensibil al lui Mitsubishi i-MiEV îl reprezintăprotecţia pietonilor, maşina primind un calificativ de48%. Deşi spoilerul a primit scorul maxim, capota faţă poate afectaserios picioarele celor loviţi, dar şi capetele copiilor, în cazulunui impact la viteză medie. i-MiEV se prezintă bine la capitolulsisteme de siguranţă, oferind standard controlul electronic alstabilităţii, împreună cu o baterie completă de airbaguri şiavertizoare pentru uitarea centurii de siguranţă.

În concluzie, Mitsubishi i-MiEV demonstrează că maşinileelectrice nu fac rabat nici în ce priveşte securitatearutieră. Rămâne să vedem dacă maşinile electrice Renaultvor fi primele de acest fel care vor primi 5 stele, cunoscut fiind"apetitul" francezilor pentru calificativele excelente la testelede siguranţă.