Primăria se pronunţă referitor la interzicerea maşinilor cu Euro 1- Euro 4 în Bucureşti

Potrivit proiectului, interzicerea circulaţiei pentru maşinile în cauza ...

Primăria se pronunţă referitor la interzicerea maşinilor cu Euro 1- Euro 4 în Bucureşti Primăria se pronunţă referitor la interzicerea maşinilor cu Euro 1- Euro 4 în Bucureşti

Primăria Capitalei a respins proiectul lui Consilierului General Lucian Iliescu de interzicere a circulaţiei maşinilor cu normă de poluare euro 1 - euro 2 din 2019, Euro 3 în 2020 şi respectiv Euro 4 din 2021, scrie Ziarul Financiar.

Vedeţi mai jos anunţul integral al Primăriei Capitalei:

”Referitor la documentul care circulă în mediul online ca proiect de hotărâre cu privire la interzicerea circulaţiei unor anumite categorii de autovehiculelor maşini în Bucureşti, începand cu anul 2019, Direcţia de presă a PMB este împuternicită să facă următoarele”

Primăria Municipiului Bucureşti nu are în vedere adoptarea, în perioada imediat următoare, a unor reglementări referitoare la accesul în Capitală autovehiculelor încadrate în anumite categorii de poluare.

Astfel de prevederi se adoptă, ca orice decizie care vizează restricţii aplicate cetăţenilor, după o analiză temeinică. Aşa cum municipalitatea a comunicat în trecut, intenţia este de a demara un sondaj de opinie sau o altă formă de consultare publică, eventual studii de impact cu privire la acest subiect.

Iniţiativa preluată în presă în ultimele zile aparţine unui consilier general, fiind depusă în nume personal, fără ca etapele de fundamentare să fi fost parcurse. Din acest motiv, precizăm că documentul nu are valoare oficială, nu include contribuţia aparatului de lucru al primarului general, aşadar nu prezintă punctul de vedere al municipalităţii.

Potrivit proiectului depus de Lucian Iliescu, interzicerea circulaţiei pentru maşinile în cauza ar fi fost valabilă în intervalul orar 06:00 – 22:00. Amenzile ar fi trebuit să fie de 2.000 de lei pentru nerespectarea acestei prevederi. În ceea ce priveşte maşinile Euro 3, acestea ar fi urmat să fie interzise din 2020, iar cele Euro 4 din 2021. La fel se întâmplă în oraşe precum Bologna, Torino sau Bruxelles şi Budapesta”, a declarat, pentru MEDIAFAX, Lucian Iliescu, consilier al Partidului Mişcarea Populară.

Porivit proiectului de hotârâre, fac excepţie de la această restricţie: autovehiculele îndreptăţite să utilizeze semnale speciale de avertizare luminoase, autovehiculele care efectuează transport în comun, , ambulanţele, ale celor care îndeplinesc sarcini publice, transportă alimente, respectiv autovehiculele de depanare sau de transport vehicule care cu girofare galbene. Totodată, în această categorie de excepţie se încadrează şi autovehiculele diplomaţilor, militare, autovehiculele care transportă persoane cu handicap locomotor şi carele TV.