Procesul lui BMW 320d a primit verdictul: Respectă sau nu cerinţele legale de emisii

S-au publicat astăzi concluziile testelor efectuate cu BMW 320d ...

Procesul lui BMW 320d a primit verdictul: Respectă sau nu cerinţele legale de emisii Procesul lui BMW 320d a primit verdictul: Respectă sau nu cerinţele legale de emisii

Autoritatea Federală Germană a Transportului Rutier (KBA) a publicat astăzi concluziile testelor efectuate cu BMW 320d şi a confirmat că automobilul examinat respectă în totalitate toate cerinţele legale. Testele au fost realizate în urma criticilor privind valorile de emisii ale automobilului aduse în decembrie 2017 de grupul de lobby pentru mediu "Deutsche Umwelthilfe" (Sprijinul German pentru Mediu).

Klaus Fröhlich, membru al Consiliului de Administraţie al BMW AG şi responsabil pentru dezvoltare, a explicat: "Ca principiu de bază, automobilele BMW Group nu sunt manipulate şi respectă toate cerinţele legale. Motoarele noastre diesel sunt curate. Publicul şi factorii de decizie se pot baza pe acest lucru - şi, la fel de important, şi clienţii şi angajaţii noştri."

Constatările ultimelor teste KBA confirmă încă o dată ceea ce s-a dovedit în mod repetat prin numeroasele recenzii oficiale efectuate de autorităţile din întreaga lume: BMW Group nu are nici un fel de activităţi ilegale sau dispoziţii tehnice care să influenţeze modul de testare a înregistrării emisiilor.

Citeşte şi Cei care au Volkswagen Touareg ar trebui să ştie de problema asta. Ce ascund pragurile maşinii - VIDEO

Citeşte şi Imagini care vor intra în arhivă: Galeriile metroului din Drumul Taberei - VIDEO

În mod firesc, acest lucru se aplică şi în cazul BMW 320d, model criticat recent - fapt dovedit de rezultatele verificării extinse pe bancul de teste şi pe şosea. În ceea ce priveşte automobilele BMW Group, TÜV Süd a confirmat deja în 2015: "Valorile NOx (...) pentru toate automobilele testate se încadrează în toleranţa tehnic explicabilă şi aşteptată şi, în opinia TÜV SÜD, demonstrează o performanţă foarte ridicată a emisiilor".

În mod specific, aceasta înseamnă că eficacitatea sistemelor de control al emisiilor necesare pentru tratarea gazelor de eşapament reflectă pe deplin comportamentul tipic de conducere al clientului. Nu există nici o intervenţie ("manipulare") de orice fel care ar putea influenţa emisiile automobilelor.

De asemenea, rezultatele testului KBA sugerează că citirile de emisii criticate de "Deutsche Umwelthilfe" au rezultat din situaţiile de condus forţat şi din efectuarea greşită a testelor şi, prin urmare, nu sunt reprezentative.

Fröhlich: "Rezultatele testului KBA arată foarte clar că automobilul examinat nu a fost manipulat. Prin urmare, considerăm că procedura adoptată de «Deutsche Umwelthilfe» este neprofesională, iar rezultatele acesteia sunt lipsite de sens".