Range Rover şi Range Rover Sport primesc un sistem de cruise control pentru off-road

Noile generaţii ale SUV-urilor britanice Range Rover şi Range Rover Sport au primit o serie de îmbunătăţiri tehnice. Printre ele se numără şi un sistem care ar trebui să-l ajute pe şofer să navigheze mai uşor pe cărările neumblate din off-road.

Range Rover şi Range Rover Sport primesc un sistem de cruise control pentru off-road Range Rover şi Range Rover Sport primesc un sistem de cruise control pentru off-road

A patra generaţie Range Rover şi a doua generaţie Range Rover Sport vor putea primi, de acum înainte, un sistem de cruise control pentru condusul în off-road.

Minunăţia se numeşte All-Terrain Progress Control (ATPC) şi îi permite şoferului să seteze o viteză fixă - fie cu plecare de pe loc, fie din mers – şi să lase maşina şi toată electronica să se ocupe cu găsirea aderenţei optime. Cel de la volan trebuie doar să controleze volanul, fiindcă frâna şi acceleraţia sunt controlate de creierul electronic.

Potrivit britanicilor, ATPC funcţionează între o milă pe oră (1,8 km/h) şi 19 mph (30 km/h) şi reduce munca şoferului, fiind folositor în medii în care o viteză redusă menţinută constant este de dorit.

Eu spun că e momentul care marchează intrarea maşinilor de teren în lumea automobilelor autonome. Sigur, nu putem încă să cumpărăm de la dealer o maşină care se conduce singură pe asfalt, dar se pare că lucrurile merg cu viteză mare în această direcţie.

ATPC e disponibil ca echipament opţional pentru modelele cu motorizările TDV6, SCV6 şi V8 Supercharged care au deja transmisia cu două moduri de funcţionare şi sistemul Terrain Response 2.

O altă noutate este Head-Up Display-ul (HUD)

Pe lângă cruise controlul pentru off-road, Range Rover şi Range Rover Sport au parte de îmbunătăţiri sub capotă şi în interior. Mai exact, propulsorul SDV6 a primit mai multă putere şi a ajuns acum la 306 CP, în vreme ce celelalte propulsoare au devenit puţin mai eficiente.

Totodată, SUV-urile britanice pot fi echipate de acum înainte cu un head-up display (HUD) care afişează pe o mică porţiune a parbrizului informaţii ca viteza de rulare, treapta de viteză şi indicaţiile de la sistemul de navigaţie.

VIDEO:

Tu ce zici: mai este Range Rover o maşină de off-road adevărată?