Record de viteză pentru Suzuki Kizashi la Boneville

Suzuki Kizashi a reuşit să depăşească 325 km/h, intrând în Cartea Recordurilor. Însă nu e vorba de modelul de serie (care e doar o berlină normală), ci de unul modificat special pentru probele de viteză de pe pista de la Boneville.

Filiala americană Suzuki se poate mândri cu primulrecord de viteză Suzuki recunoscut în mod oficial pe pista deîncercări de la Boneville. Mai exact, datorită vitezei de203,720 mph atinsă de modelul modificat Suzuki Kizashi BonevilleSpecial, cei de la Suzuki au fost băgaţi în Cartea Recordurilor, lasecţiunea F-BGC (Blown Gas Coupe).

La volanul maşinii s-a aflat Sam Mitani, redactor al publicaţieiRoad & Track, care a reuşit acum să-şi depăşească precedentulrecord de 202,301 mph. Valoarea de 203,720 mph a fostomologată de cei de la Cartea Recordurilor ca medie a douăîncercări, în data de 18 august 2010, la ora 8:40.

Maşina este un Suzuki Kizashi care a suferitnumeroase modificări: pe lângă introducerea roll-cage-uluiobligatoriu, s-au mai adăugat un bulkhead din aluminiu pe spoilerulspate, scaune racing cu centuri de siguranţă speciale sau plasă deprotecţie pentru geamuri.

Partea tehnică a fost modificată substanţial, motorulprimind noi pistoane şi biele, mult mai rezistente,sistemul de admisie a fost înlocuit cu unul sport, iar chiulasa aprimit şi ea modificările de rigoare. Bineînţeles, putereamaşinii a fost crescută la peste 500 CP cu ajutorul unuiturbocompresor de origine Turbonetics, iar sistemul derăcire modificat, cu injectoare de apă/metanol).

A fost necesară şi schimbarea ambreiajului cu unul mult mairezistent, de origine ACT. Uleiul folosit a fost unul special,Lucas Oil 5W-20, utilizat la maşinile racing. Nici suspensia nu arămas cea de serie, iar roţile au fost adaptate special pentruaceastă încercare de depăşire a vitezei de 200 mph, fiind încălţatecu pneuri Goodyear Front Runner 15x7 inch.

Dintre sistemele de siguranţă nu au lipsit paraşutapentru oprirea de urgenţă sau sistemul dual pentru stingereaincendiilor, pe lângă acestea geamurile şi capotele fiindfixate suplimentar pentru a nu se desprinde la viteză mare şi aasigura o aerodinamică perfectă.

Prin urmare, iată că şi un Suzuki poate intra în clubulmaşinilor cu viteză maximă de peste 300 km/h. Însănecesită multe modificări şi nu poate fi utilizat zi de zi...